Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sprekk i veggflis i dusjhjørne


Anbefalte innlegg

Vi har et bad som ble pusset opp i regi av borettslaget i 2006. Vi overtok leiligheten i 2009, og for ca 1,5 år siden fikk vi montert dusjdører i dusjhjørnet. Dette ble gjort av en rørlegger. I dag oppdaget jeg at noen av flisene nederst på veggen i dusjhjørnet har sprukket. Ser ut til at det har startet i flisa der rørleggeren har borret (ca 4 cm under skruehullet) for å montere den ene dusjdøra. Sprekken går horisontalt fra denne flisa og innover mot hjørnet (3 fliser, og det kjennes ut som at den fjerde flisa er på vei til å sprekke også). Se blide

 

Hva kan årsaken til sprekken være? Kan det ha kommet inn fugt, eller kan det ha skjedd når rørleggeren borret der? Hva bør jeg gjøre? Og hvilke rettigheter har jeg dersom skaden har kommet som følge av dårlig/feil arbeid når dusjdøra ble montert?

post-269944-0-24390700-1329750615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lett å si hva årsaken kan være, da det er mye som spiller inn. Når flis sprekker uten en ytre påvirkning så kan det være spenninger. Dette kan oppstå hvis ikke det er silikon i hjørner der det er flislagt, derfor så tror jeg at rørleggeren kan bli vanskelig å skylde på. Hvis det var rørleggeren sitt hull ville det sansynligvis bare være den ene flisen som hadde røket til.

Når det gjelder fukt så skal det være mebran bak flisene i dushjørnet og alle skjøter, ellers er det primet. Derfor er det mest sansynlig at det er tett.

Men som sagt bør flisene skiftes. Håper du har ett par til som ekstra i tilfelle sånne kjedelige ting.

Når det gjelder rettigheter så har vel garantien gått ut på flisearbeidet.

Men prøv forsikringen, kanskje du kan få nye fliser på hele badet når du først er igang.

Endret av stein_m-
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...