Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er overgangen fra delphi til c++ stor

Delphi er basert på språket Pascal.

Jeg gikk fra Pascal til C++ for noen år siden uten alt for store problemer. Tror det tok meg en uke før jeg fikk grepet på syntaxen og ting begynnte å gå av seg selv.

 

, hva er lurest å lære seg av programering språk????

Hva som er lurest av programmeringsspråk er avhengig av hva du har planer om å lage. Hva har du planer om å lage? Hvilke kvaliteter ser du som viktige i produktet du har utviklet?

Men C++ er definitivt ikke noe dumt valg, hvis du ikke skal lage web-sider da. :)

 

Er det noen gode bøker om c++ på norsk?

Lær deg engelsk!

Programmering foregår på engelsk og all kode (skal bli) blir kommentert på engelsk. Alle navn på variabler og funksjoner skal være, og er, på engelsk. (tenk deg tyske eller franske funksjons/variabelnavn?) Alle forklaringer og spørsmål du måtte ha kommer til å bruke engelske tekniske ord for at de du spør skal forstå deg.

 

Eksempler på "norske dataord" er platelager(harddisk), tangentbord(tastatur), verdensveven, nettvandrer - hva er dette?

 

Omtaler av gode bøker finner du her: http://www.accu.org/bookreviews/public/rev...inner_s_c__.htm

 

Ta også en titt innom www.amazon.com for å se hva leserene har å si om bøkene der og om det finnes noen nyere utgivelser enn de som er beskrevet i linken ovenfor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...