Gå til innhold

EXCEL: Lage menyknapper eller liste som også fungerer i .HTML versjon


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg driver å utvikler en web-portal via XL til jobben.

Dette er egentlig kun en side med hyperlinker og diverse småsaker som gjør at det blir enklere å finne frem til det man ofte bruker.

 

I tillegg har jeg en kjøretøysoversikt som viser hvilke som er operative og hvilke som ikke er det. Og det er her jeg trenger hjelp.

 

Ettersom at de fleste som bruker portalen ikke er så veldig datahendige så har jeg ikke lyst til at de skal åpne portalen i XL og endre den. XL dokunomentet er lagret som en .html fil.

 

Så jeg prøvde først å lage en "rolldown" hvor de kunne velge mellom 6 forskjellige valg.

feks; verksted/service/operativ... osv.. i tillegg var det fargekoder som hørte med disse. Men det er ikke mulig å bruke denne typen koding i HTML form.

 

Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan lage menyknapper på XL-arket, som også fungerer om man åpner den som en nettside i internet explorer, slik at man feks kan velge kjøretøyet og klikke på en av 6 menyknapper, og da kommer statusen automatisk inn i det valgte feltet med farge.. Lest litt rundt, men er mye dårlige engelske sider som ikke helt beskriver det godt nok.

 

Håper på god hjelp!

Endret av Lsass89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...