Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Trenger tips om farger på interiør


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en stue som er ganske stor og har lyst til å gjøre om en del på den. Dvs. at jeg har lyst til å "freshe" den opp, komme inn med litt nye farger og få den til å bli veldig fin.

 

Litt basis info: Leier leiligheten (så ingen ny maling på vegger er mulig) veggene er hvite, listene er i enn litt mørk trefarge og møblene jeg har er svarte og brune.

 

Det jeg trenger tips til er farger på det ellers som finnes av tilbehør i en stue, da snakker vi: gardiner, vaser, duker, telysholder osv. osv.

 

Er ganske minimalistisk av meg og vil skape noe helt nytt av det jeg allerede har av møbler og som sagt vil ha det så "frehst" som mulig.

 

Det jeg har tenkt på et å kjøpe alt i hvitt og legge inn litt farge i noe, hva synes dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

et tips er å kjøpe den fresheste tapeten du finner og lime den opp på en eller to store plater av noe slag: f.eks mdf, spon e.l. og henge disse opp på veggen :) da har du noe som kan dekke en hel vegg, gir liv til de hvite veggene, men fortsatt er minimalistisk. ps: disse kan du ta med deg når du flytter en gang også ;)

selv kjører jeg tre-fire vaser e.l. på en sjenk med forskjellig fasong, men samme farge. det blir ikke like rotete når de er i samme farge, som om èn skulle skille seg veldig ut. jeg har kjøpt nesten alle mine på skeidar, men jeg er sikker på du finner noe hjemme også. Ei vinflaske kanskje?

hvis du bestemmer deg for èn farge du liker, kan du finne et par gensere eller skjerf i denne fargen og sy puter av dem. jeg synes det kan være kult om de ikke er i akkurat samme farge faktisk. her ble iallfall både en genser, ei skinnveske og et skjerf puter i sofaen.

 

ellers kan du skrive ut bilder eller tekst selv som du rammer inn, plukk inn noen kvister og se mulighetene i noe du har i skapet. det behøver ikke å være så dyrt. husk at alt kan males, tapetseres, brukes til noe det er ikke er ment for og være dritfint selv om ikke alle andre har det.

hvis man skal følge moten, så skal det iallfall være farger nå. grønt er årets farge sier dem. liker du bedre blått f.eks, kjør på med det ;) det høres ut som du har et veldig greit utgangspunkt for å kunne velge den fargen du vil. men nå veit jeg ikke helt hvordan stil du har og om disse tipsene var i det hele tatt noe du tenkte deg ;)

selv så ser jeg på blogger rundt om for å bli inspirert. det finnes utallige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...