Gå til innhold

BK: Vinterlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God komposisjon av et veldig flott landskap. Liker godt bruken av linjer, altså ytterkant av skiløypa starter i hvert sitt nederste hjørne av bildet. Ville allikevel likt å sett mer av himmelen, hvor skjæringen mellom land himmel da i større grad hadde forholdt seg til "rule of thirds". Om du stod oppreist da du tok bildet tror jeg du hadde vunnet endel på å knipse bildet fra en lavere posisjon. Vil også nevne at eksponeringen kunne vært økt noe, for å unngå blå snø.

Linker til en artikkel om dette:

http://foto.vg.no/tips-og-triks/hvordan-ta-bedre-bilder/fotografering-i-pasken/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God komposisjon av et veldig flott landskap. Liker godt bruken av linjer, altså ytterkant av skiløypa starter i hvert sitt nederste hjørne av bildet. Ville allikevel likt å sett mer av himmelen, hvor skjæringen mellom land himmel da i større grad hadde forholdt seg til "rule of thirds". Om du stod oppreist da du tok bildet tror jeg du hadde vunnet endel på å knipse bildet fra en lavere posisjon. Vil også nevne at eksponeringen kunne vært økt noe, for å unngå blå snø.

Linker til en artikkel om dette:

http://foto.vg.no/tips-og-triks/hvordan-ta-bedre-bilder/fotografering-i-pasken/

 

Hei. Takk for fyldig kommentar, og tips. Jeg skal ta en kikk på den artikkelen :)

 

Lekkert.Her falt jeg for det meste..lyset ga en utrolig god stemning.Landskap en bare kan drømme om og setter en i eventyr modus;)

 

Tusen takk for det, Jan Erik. Fint å være ute når det er sånn :)

 

Vintereventyr! Et vakkert landskapsbilde med fin dybde og god komp. Ser iRobot tipser deg om å ta bilde noe nærmere bakken og jeg kan være enig i det. da ville du fått mer av himmelen og unngått midtstillingen av horisonten.. Uansett et bilde jeg liker. :)

 

Hei Morten. Tusen takk for kommentar :)

 

Synes bildet står seg veldig fint som det er. Med ett lavere standpunkt ville jo det ødelagt en del av dybdefølelsen.

 

Takk for kommentar :)

 

PS. det tillader jeg mig at bruke som baggrunn på mit skrivebord i nogle dage :)

 

Hei. Takk for kommentar. Og ja, værsågod, det må du bare gjøre. Jeg har det også selv som bakgrunn :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...