Kreegah Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Hallo i uken! Har en gammel og god formmail fra tectite.com som fungerer fint på en tidligere arbeidsgivers hjemmeside. Vi har nå gjort noen bittesmå endringer, som at all input (brukerdefinerte variabler i skjemaet) blir sendt i en html basert e-post til arbeidsgiveren. Nå gjenstår kun ett STORT problem, og det er at alle variabler som blir tastet inn, ikke forblir (eller blir konvertert til UTF-8) Slik at f.eks: Navn: Åsne Sæierstøl blir seende slik ut i e-posten: æsne SøierstÃ¥l Dette går bare ikke, Hva i all verden kan jeg gjøre for å tvinge UTF-8 i input feltene? Nettsiden som inneholder selve skjemaet har selvfølgelig: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> Formmail skjemaet har tvunget: <form method="post" action=/formmail.php" name="Request" accept-charset="UTF-8" enctype="multipart/form-data"> Men jeg aner ikke hvordan jeg tvinger Formmail.php til å gi variablene i utf-8 (EDIT: Hvis det er UTF-8 jeg skal ha da... O_o) Noen som har en smule mer viten enn meg? Endret 26. januar 2012 av lukky
Thomas. Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Du kan jo prøve med utf8_decode() å se om det blir værre eller bedre. -------------- Men trenger du egentlig utf8? <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> Greier fint æ, ø og å. Formen din trenger ikke charset (du en hadde feil i action og) <form method="post" action="/formmail.php"> Sjekk også at filen ikke er lagret i utf8.
Kreegah Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Skrevet 26. januar 2012 (endret) OBS: feilen fikset, viste seg at formmail hadde en mail_option variable som tillot å tvinge charset direkte i form.! Endret 26. januar 2012 av lukky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå