Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermflimmer ++


Anbefalte innlegg

Har begynt å oppleve skjermflimmer og "skjermfrys" på det splitter nye bygget mitt. Denne videoen viser den ene gangen jeg fikk det på film.

 

 

Elendig film, men er litt vanskelig å få det på film da det skjer ganske tilfeldig!

 

Av og til går problemet videre fra bare irriterende skjermflimmer til å låse skjermen helt :

 

1089207.jpeg

 

Kortet jeg bruker er det nye 7970, så jeg mistenker det for å være problemet, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg sier det fordi jeg har prøvd på 2 skjermer (xl2420 og en Syncmaster t200) og feilen har så langt kommet på bare den ene (xl2420), MEN, den ene gangen skjermen frøys seg slik vist ovenfor i rundt 10 sekunder fikk jeg opp en feilmelding om at skjermkortdriveren har sluttet å virke, så vet ikke helt hva jeg skal tro her. Har selvfølgelig prøvd flere forskjellige drivere, men problemet er der fortsatt!

 

så det jeg lurer på, burde jeg sende inn kortet til Netshop å få et nytt, burde jeg sende inn skjermen (XL2420) eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres veldig ut som ett defekt skjermkort ja, eventuelt også kan det jo være ett software problem/drivere. Er jo også en mulighet strømforsyningen er dårlig men det virker litt mere tvilsomt. Du kunne jo stress testa den litt med 3dmark eller FurMark og sett om det blir spesielt varmt når feiler eller om det er værre på high load.

 

Har hatt lignende problemer selv 2 ganger, returnerte dritten til komplett begge gangene og fikk penga tilbake og kjøpte Nvidia kort xD

Endret av Fangz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...