Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 problemer med ny trådløs adapter


Anbefalte innlegg

Som sagt, skaffet med nylig en trådløs adapter i min stasjonære, men et par pussige problemer jeg ikke blir klok på.

 

Det første ser ut til å være et hw problem. Det skjer veldig ofte at ved oppstart av enkelte spill/programmer så vil adapteren rett og slett slå seg av etter noen sekunder, hvor jeg da prøver å gå inn i "device manager" og disable/enable, noe som får den tilbake i funksjon...for en stund. starter jeg spillet/programmet igjen er det samme problemet. eneste måte jeg kan løse det er ved hard reboot (av med strømmen)

Noen som kan tenke seg til løsninger på dette, eller er det bare å stikke til butikken for å få nytt?

 

Det andre problemet er antagelig noen instillinger som er feil.

Ved bruk av browser så vil det ved tilfeldige anledninger være umulig å åpne nye internettsider.. Dette er uavhengig av nett-traffikk (nedlasning fortsetter, allerede åpnede sider er fortsatt oppkoblet (f.eks poker) Og det er også uavhengig av hvilken browser jeg bruker (forsøkt chrome og ie)

Dette er noe som holder seg i et par minutter, til det går over av seg selv... Kan skje i snitt en gang i timen ca.

 

Hadde vært flott om noen vet noen løsninger på disse problemene, blir litt irriterende i lengden.

 

Ny trådløs adapter er et SMC PCIe kort

 

maskinspesifikasjon er forholdsvis urellevant her, så lister ikke opp dette, er det likevel noe mer info som ønskes så lister jeg opp hva som trengs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...