Gå til innhold

Hva gjorde/planlegger du i førstegangstjenesten?


Mann190

Anbefalte innlegg

Var ombord i Kystvakt fartøy i Nord, 6 uker på og 3 uker av, angrer ikke ett sekund, og ble bare bedre og bedre jo lengre ansenitet du hadde.

Er inne selv nå, i kystvakten, og det er helt topp. Kan absolutt anbefale kystvakten! Meningsfull tjeneste, mye ansvar, operative, masse seilingsdøgn, spennende opplevelser og kjempebra miljø!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal selv til i Luftforsvaret, Juli 2012, på Madla. Etter det vet jeg egentlig ikke, men så lenge jeg får jobbe med fly er jeg fornøyd :cool:

Gi gjerne en lyd hvis det er noen andre som skal på samme sted og tidspunkt :)

 

Har du vært på sesjon? Hvis ja, hvor havnet du? :)

 

Jeg skal også i Luft på Madla juli 2012 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skytter på CV i Stormesk. 4 på Setermoen. Fin tjeneste med mye frihet og ansvar. Synd de har gjort dette til grenaderstilling.

Dog, infanteritjenesten i Storm kan anbefales til alle som vil ha action i tjenesten med mye fokus på stridsteknikk og kamptrening. bare vær forberedt på mange feltdøgn, jeg hadde vel ett sted mellom 70 og 80 døgn i felt i løpet av tjenesten.

Lenke til kommentar

Jeg ble innkalt til sjøforvarets rekruttskole på Madla i 2008, og tjenestegjorde etterpå på ubåt som våpenassistent/sensorassistent.

 

Vanvittig spennende opplevelse å få oppleve noe relativt få har muligheten til å oppleve.

Er du heldig får du mye seiling, er du uheldig kan du ende opp med pent lite. Jeg fikk ganske bra med seiling.

Det er også gode muligheter for å jobbe der etter endt vernetjeneste!

 

I mitt kontigent 08/07 var det 6 stykker som ble tatt opp i ubåtvåpenet, så man skal ha god flaks og gjøre et godt intervju. Men det er absolutt verdt det!:)

Lenke til kommentar

Var VSA på Ørlandet og dimmet i september, om du skal søke på VSA eller CCA stilling, pass på at det ikke er en krig der Norge deltar med fly når du tjenestegjør wink.gif

Å, hvorfor det? ph34r.gif

 

Alt av fly og befal stikker dit, mens assistentene sitter igjen og surrer. Forrige kullet i Bodø hadde en rimelig rolig sommer her...

Det stemmer, fra flyene reiste til Kreta og til de kom tilbake var ikke det mye action for å si det sann, var jo litt som skjedde, var bare å ta litt insj på å faktisk ha noe å gjøre, så fant du alltids noe du kunne gjøre :) Ellers så får du god tid til å stikke på trening om du føler for det :p

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å fortsette i forsvaret etter fgt så gjør noe du er interessert i å drive med. Hvis ikke, ta den avdelingen du kan få mest ut av :p Er ikke galt å komme ut fra fgt med lastebillappen sponset, er det vel? Eller mest mulig kurs som du kan bruke i det sivile når du er ferdig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal selv til i Luftforsvaret, Juli 2012, på Madla. Etter det vet jeg egentlig ikke, men så lenge jeg får jobbe med fly er jeg fornøyd cool.gif

Gi gjerne en lyd hvis det er noen andre som skal på samme sted og tidspunkt smile.gif

 

Har du vært på sesjon? Hvis ja, hvor havnet du? smile.gif

 

Hei, Donkeybrain! Jeg skal også på opptak på Madla juli 2012! Kanskje vi treffes?

Jeg tenker å søke presse- og informasjonsassistent :-)

 

Skal selv til i Luftforsvaret, Juli 2012, på Madla. Etter det vet jeg egentlig ikke, men så lenge jeg får jobbe med fly er jeg fornøyd cool.gif

Gi gjerne en lyd hvis det er noen andre som skal på samme sted og tidspunkt smile.gif

 

Har du vært på sesjon? Hvis ja, hvor havnet du? smile.gif

 

Jeg skal også i Luft på Madla juli 2012 smile.gif

 

Bra vi er flere^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...