Gå til innhold

Koble ekstern HDD til både TV og billig NAS


khan2k

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Samsung 40" LCD-TV LE40C655 med usb-port som jeg har begynt å bruke mer og mer til å se filmer fra minnepinner. Dvs, jeg laster ned filmer på pc, overfører dem til minnepinne og nyter dem på tven.

 

Men! Nå har jeg fått en 1TB ekstern harddisk til jul og jeg ønsker å kunne laste ned media til denne harddisken uten å bruke pc'en, og i tillegg se det på Samsung tv'en. Det jeg ønsker er altså å slippe å overføre filmer til minnepinne for så å koble det til tv'en (lenge leve latskap). TV'en støtter DLNA og jeg har prøvd å streame filmer fra pc'en, men da hakker det for overføringen ikke er raskt nok.

 

Det jeg trenger er en slags NAS boks :

- er så liten som mulig

- er billig

- har WiFi

- har en lite versjon av linux slik at jeg kan koble til remotely og laste ned ting

- lar meg koble til harddisken via USB på tv'en

 

Jeg har sett på Addonic NAS Adapter som er nesten utmerket, bortsett fra at den mangler WiFi og jeg er usikker på hvordan jeg kan koble den også til TV'en med USB.

 

Er dette noe jeg kan bygge selv - eks. intel Atom basert maskin i en mini-ATX kabinett og et hovedkort med innebygget WiFi med lite-versjon av linux installert (de fleste kabinnetene er for store for mitt bruk fordi de er ment til å ha intern harddisk).

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den har det. Men TV'en ligger langt fra ruteren som tviler på at jeg kan koble den direkte. Jeg har WiFi dongle til TV'en sånn at jeg får streamet media med en media server. Desverre blir f.eks. Bluerip filmer hakkete når jeg streamer dem via WiFi.

 

Jeg må derfor ha TV'en koblet direkte til harddisken med USB, hvis det ikke finnes en bedre måte.

Endret av khan2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...