John P. Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Heisann. Kjøpte nylig en ny scanner; en Canon CanoScan 5000F USB2. Den er oppført til å ha en optisk oppløsning på 2400x4800. Kjøpte den fordi den hadde høy oppløsning, USB2, og bra pris - og Canon er vel et bra merke. Da jeg innstallerte den, valgte jeg å laste ned nyeste driver fra Canon's websider isteden for å legge inn fra CD'en som fulgte med. Nyeste driver er jo som regel best. MEN...da jeg scanner inn, går ikke oppløsningsvalget høyere enn 1200dpi i ScanGear. Uansett hvilke innstillinger jeg velger ellers i ScanGear, går oppløsningen kun opp i 1200dpi. -Noen som har denne scanneren, eller kan gjette seg til hva som er feil? Takk. WinXP Pro SP1 + alle patcher. specs: | | | | | V
John P. Skrevet 19. august 2003 Forfatter Skrevet 19. august 2003 Ok, glem det - det viste seg at man kun kan velge 2400dpi ved scanning av film, ikke ved "vanlig" scanning. Forsåvidt greit nok - sjelden man trenger 2400 ved scanning av bilder/ark allikevel. Men litt rart man ikke kan velge det, når scanneren faktisk støtter den oppløsningen... Kanskje i en senere driver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå