Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BOOTMGR is missing


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg valgte å installere Windows 7 fordi vi fikk det gratis av skolen. Jeg satte inn installasjonsdisken, og begynte å kjøre setup. Jeg valgte å formatere harddisken min, fordi den var full av dritt.

90% av installeringen så kommer det opp en feilmelding, etter det skrudde dataen seg av. Nå klarer jeg ikke lenger å boote inn til installasjon, og jeg har ingen harddisker som har noen form for operativsystem på seg. Når jeg prøver å boote fra disk, kommer det opp at "BOOTMGR is missing", har prøvd med flere forskjellige disker. Til og med en disk som læreren ga til meg som han GARANTERTE å virke.

 

Er litt frustrert, er det muligens CD-rommen som er ødelagt? Finnes det noen løsning uten å kjøpe et nytt CD-rom? Gjerne boote fra ekstern harddisk, og gjerne en pekepinne på hvordan jeg eventuelt kan gjøre dette?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hoppet over en viktig bit. Når du sier "så kommer det opp en feilmelding" så glemte du å fortelle nøyaktig hvor i installasjonsprosessen den feilmeldingen kommer og hva innholdet i feilmeldingen er.

 

Det er litt som å sende en epost til legen og skrive at du er syk og vente at han skal vite hva som forårsaker sykdomen uten at du beskriver symptomer.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg valgte å installere Windows 7 fordi vi fikk det gratis av skolen. Jeg satte inn installasjonsdisken, og begynte å kjøre setup. Jeg valgte å formatere harddisken min, fordi den var full av dritt.

90% av installeringen så kommer det opp en feilmelding, etter det skrudde dataen seg av. Nå klarer jeg ikke lenger å boote inn til installasjon, og jeg har ingen harddisker som har noen form for operativsystem på seg. Når jeg prøver å boote fra disk, kommer det opp at "BOOTMGR is missing", har prøvd med flere forskjellige disker. Til og med en disk som læreren ga til meg som han GARANTERTE å virke.

 

Er litt frustrert, er det muligens CD-rommen som er ødelagt? Finnes det noen løsning uten å kjøpe et nytt CD-rom? Gjerne boote fra ekstern harddisk, og gjerne en pekepinne på hvordan jeg eventuelt kan gjøre dette?

Setter stor pris på svar.

 

Litt lite informasjon men hvis du går inn i Biosen på maskinen og ser til at den er stilt inn til å boote fra riktig harddisk som Første valg og at hardiskmodus er på noe fornuftig som ACHI eller lignende.

 

Hvis du da starter fra CD og kjører installasjon igjen og ser om det fungerer, om du er usikker på om CD virker og har en annen maskin tilgjengelig og en minnepen på 4gb eller mer. Så kan du laste ned Windows 7 USB/DVD Download tool fra http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool og lage en USB install isteden for cd og prøve det.

 

Hvis feilen kommer etter Installasjonen er ferdig og bare skal reboote til windows er sansynelig feilen at maskinen ikke er stilt til å boote fra riktig disk. Justeres i Bios.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker hvilken feilmelding jeg får. Det står noe at den mangler noe eller at den gjerne er korrupt.

Prøvde det USB/DVD Download tool greiene, men programmet finner ingen av mine eksterne harddisker, og hver gang jeg brenner over til en CD blir det "mislykkes". Tror det er et tegn fra gud om at jeg bør kvitte meg med maskinen...

Fikk en harddisk av en kompiss som har helt lik PC, med operativsystem på. Klarte å boote inn på den, men da kommer det opp at installasjonen av Windows er blitt avbrytt, og må restartes for å gjenopprette. Men da den restarter skjer akkurat det samme. Ser ingen løsning akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...