Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SSD disk og start loop


Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av en Corsair Force GT 120gb ssd disk, og den kom med fm 1.3.3 som er det nyeste fra Corsair. Denne ssd disken monterte jeg i en Asus u36sd maskin, men siden da har jeg slitt med at den ikke vil starte opp.

 

Dette skjer:

1. Ser standar Asus skjermen (der man kan trykke del for å komme i bios).

2. Skjermen blir svart og en strek blinker oppe i venstre hjørnet.

3. Skjermen blir helt svart uten noen ting på.

Alle disse tre stegene står i en endless loop, pcen kommer seg ikke forbi dette punktet. Og den står ca 1/2sek til 1sek på hvert punkt.

 

Har tidligere prøvd å dra ut batteriet og holdt inne påknappen uten batteri for å tømme den for strøm, da har det fungert noen ganger å starte den opp igjen. Men nå får jeg den ikke på i det hele tatt.

 

HELP :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har begynt å tulle enda mer enn før, nå kan jeg ha store problemer med å skru den på selv når den er skrudd av og ikke står i hibernate. Når jeg kom tilbake nå, så hadde den også gått i hvilemodus (selv om jeg har skrudd dette av). Og den startet faktisk opp uten problemer, men jeg fikk opp en feilmelding:

 

Windows has recovered from an unexpected shutdown

Windows can check online for a solution to the problem the next time you go online.

 

 

Problem details

 

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1

Local ID: 1044

 

Additional information about the problem:

BCCode: 109

BCP1: A3A039D89945C7E0

BCP2: B3B7465EEBC3A59A

BCP3: FFFFF80003221580

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

 

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\012112-7846-01.dmp

C:\Users\Magnus Solmyr\AppData\Local\Temp\WER-9913847-0.sysdata.xml

 

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

 

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

 

 

Har også lest litt på nettet om BCCode: 109, og der ut som at de som hjelper folk fokuserer på minnet, da jeg også satte inn 2 nye rambrikker når jeg installerte ssd disken. Satte inn 8gb (2x4gb) kingston brikker fra komplett, men vet ikke hvordan jeg kan kjøre memorytest når pcen ikke har dvdspiller (om det kunne ha hjulpet noen med å finne en løsning). Når jeg kommer hjem så skal jeg prøve å sette tilbake de orginale og se om problemet fortsetter eller ikke. Men om noen vet eller kan gjøre noe for meg hadde det vært genialt! =)uansett, her er de minnebrikkene jeg kjøpte til pcen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574057

 

Så er det noen der ute som vet hvor problemet mitt ligger? Trenger hjelp :S La også til mini dump filen til denne posten, hvis noen klarer å lese den å finne ut hvor det blir feilmeldinger :)

012112-7846-01.rar

Endret av BSn
Lenke til kommentar

Enkleste løsningen for å eliminere om det er minnet eller ikke er vel å ta ut brikkene. Ellers så kan du Laste ned MemTest USB installer og legge inn det på en minnepen og boote fra den.

 

Ellers hvilket Operativsystem har du? Og med SSD disker er det også viktig å ha oppdatert BIOS da ofte kortene har småbugs med SSd som ofte har blitt fikset i oppdateringer. Og er viktig å ha nyeste driver for diskkontrollere.

 

Også hvilket operativsystem har du? vet er mye mere problemer med SSD i windows XP da det ikke er støttet orntlig.

Endret av Fangz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...