Gå til innhold

Haiketur - 2,5 måneder. Anbefalinger og erfaringer!


Alkaw

Anbefalte innlegg

Har begynt å planlegge min største haiketur så langt. Manien med haiking startet for et par år siden hvor jeg brukte det rundt om i lokalområdet. I fjord tok jeg steget videre med et par litt lengre innlandsturer og i år endte jeg opp med en tur gjennom Norge - Sverige - Danmark. Fellesnevneren med disse turene har vært dårlig tid og "samme gamle kjedelige norden."

 

Til sommeren vil jeg derimot ha 2,5 mnd fri til å dra på en skikkelig tur. Planene er på et veldig tidlig stadie, og siden jeg mangler erfaring med reise i andre land enn her hjemme trenger jeg hjelp.

 

Så langt tenker jeg å komme meg ned på kontinentet så fort som mulig. Altså Tyskland, herfra vender jeg mot å besøke min tante i Paris. Derfra sørøst gjennom Frankrike, gjennom Sveits til jeg er i Italia. Norddelen av Italia tar jeg på langs mot Venezia og videre øst ut av landet. Her møter jeg et belte av "østblokkland" som jeg har null formening om hvordan det er å reise i. Trenger spesielt tips til en rute gjennom disse til Asia. Hvilke land jeg vil besøke i Asia, og ikke minst hvor langt jeg kan komme på denne tiden er jeg heller ikke sikker på. Men, jeg tror Kazakhstan er et land som må med på ruten. Hva budsjettet vil bli på har jeg heller ikke kommet fram til enda.

 

Tenker å ta flyet hjem igjen fra det landet jeg ender opp i når tiden løper ut.

 

Setter pris på all informasjon folk kan komme med, fortell gjerne om inspirerende filmer/bøker/tv serier også. :)

Endret av Alkaw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...