Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC -- Får ikke signal til skjermen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig bygget meg en ny stasjonær maskin, og den ser ut som om den fungerer som den skal når jeg starter den opp. Problemet er at skjermen ikke får signal når jeg kobler til med DVI eller HDMI kabler til maskinen. Det eneste som står på skjermen er "No Signal Detected!".

 

Jeg har åpnet kabinettet og sjekket at alt lyser og viftene går, og det ser ikke ut som om det er noen problemer der.

 

Det ser ikke ut som om det er skjermen som er feil med, da jeg får signal i den når jeg kobler den opp til laptopen med HDMI-kabel.

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det, og leste et sted at det kunne funke å ta ut skjermkortet og sette det inn på nytt igjenn, så prøvde det 3 ganger. Rimelig sikker på at det sitter som det skal, da det lyser og viftene går. Har lite lyst til å trykke det ned for hardt, da jeg ikke vil risikere å ødelegge hovedkortet, men jeg brukte nok kraft når jeg trykket det ned.

Lenke til kommentar

Har du testa å koble skjermen til det integrerte skjermkortet til hovudkortet?

 

Testet det nettop, samme som skjer.

 

Hva består maskinen av? Bortsett fra 24pin, har du koblet 4pins evt. 8pins kabel til hovedkortet? Brukt avstandstykker og plassert disse korrekt ihht. hovedkortets skruehull?

 

Her er delene:

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1366/2011/AM3

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL8 (2X4GB)

CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC

SEAGATE BARRACUDA 1TB 7200RPM SATA/600 64MB

CORSAIR HX 650W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V

 

BENQ XL2410T 23,6" WIDE TFT LED 120HZ BLACK

 

Ang. strømkoblinger til hovedkortet har jeg koblet til den største (2 lange rader med plugger fra strømforsyningen, antar det er 24pin?) + 2 mindre 2x2 plugger i hovedkortet. Aner ikke hva avstandstykker er.

Lenke til kommentar

Dette er et avstandstykke/spacer/stander:

schraube_abstandshalter.jpg

 

Uten vil selvfølgelig kretsene på hovedkortet etter stor sannsynlighet kortsluttes mot kabinettet.

 

Du har koblet to 8pins PCIe-strømkabler til skjermkortet? 8pins kabelen som skal kobles til hovedkortet kan være til forveksling lik en PCIe-kabel så det har hendt at enkelte har koblet feil.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Ah, jeg har skrudd inn 6 av de avstandstykkene da, og skrudd fast hovedkortet på de 6 stykkene.

 

De strømkablene jeg har koblet inn i hovedkortet er de som kommer rett ut av strømforsyningen, 1 veldig tykk en (24pin) og en tynnere en med 2 støpsler som er kvadratisk formet med 2x2 pins hver, like ved hverandre. Har en del andre kabler som ser nesten like ut, men de står det "PCIe" på og de er koblet inn i skjermkortet:

 

1x 3pins rett inn i skjermkortet og en til ved siden av som er 8pin, hvor jeg plugget inn 2x 2x2 plugger via en slags "Y" formet kabel, hvos 8pin sokkelen går inn i skjermkortet, og de 2 top-delene av "Y"en er 4pins fra strømforskyningen, hvis det gir mening.

 

Har sjekket inni kabinettet enda en gang, og er ganske sikker på at alle ledningene sitter godt i sokklene.

Lenke til kommentar

Vel, først av alt kan du fjerne den strømadapteren til skjermkortet. Corsair HX650 har hele 4stk 6+2pins PCIe strømkabler så du har mer enn nok.

 

For det andre står minnebrikkene dine feil. De skal stå i spor med like farger for å kjøre korrekt. Dette er sjeldent skyld i problemet du opplever, men enkelte hovedkort er veldig kresne så det kan alltids tenkes. Ifølge manualen skal brikkene stå i de lyseblå sporene.

 

Edit: Si meg, har du bare en 6pin tilkoblet den ene kontakten på skjermkortet? Ser ut som om den lille avtagbare 2pins-delen henger utenfor.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Ok, jeg har flyttet den ene RAM brikken som stod i et svart spor til det andre lyseblåe sporet.

 

Ang. skjermkort så kan jeg ikke finne noen PCIe kabler med 6+2 pins. Jeg har 3 kabler til overs, 1 av dem er for HDD/optiske enheter og de 2 siste er av en type jeg aldri har sett før, med 4 stk store runde hull på enden og en rar plastikk bit på hver side som ligner litt på ")". Uansett ikke typen kabel som passer i skjermkortet mitt.

 

EDIT: Fortsatt ikke signal til monitor, så det var nok ikke RAMen som var problemet.

Endret av Candlejack
Lenke til kommentar

Jeg ser nå ihvertfall én PCIe 6+2pins som du har koblet inn i den adapteren(den med de gule kablene) så at du ikke finner noen er vanskelig å forstå.

 

Skjermkortet, Asus GTX570DCII har to 8pins kontakter der du må koble til to 8pins/6+2pins strømkabler for at kortet skal fungere. Slik det ser ut har du utelatt en 2pins i kontakten til venstre. Kan du svare meg på om dette er tilfellet?

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Jeg har et kjappt forslag til deg:

 

Selv om du ikke får skjermbilde, så er det ikke sikkert at feilen ligger hos skjermkortet.

Siden du har hk/cpu kombilnasjon som lar deg bruke det integrerte hk/cpu skjermkortet, så bør du prøve dette.

 

Ta ut GTX 570 skjemkortet ditt og forsøk å starte maskinen ved kun å bruke det integrerte skjermkortet (HDMI og/eller DVI).

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Jeg ser nå ihvertfall én PCIe 6+2pins som du har koblet inn i den adapteren(den med de gule kablene) så at du ikke finner noen er vanskelig å forstå.

 

Mener du den som er koblet til øverst til venstre på hovedkortet som kommer rett ut fra PSUen, eller mener du de 2 som går inn i skjermkortet? Hvis det er den jeg har koblet til 8pin på hovedkortet øvest til venstre, så må jeg da bruke en av kablene som står "PCIe" på + 1 av de små som henger utenfor de kablene med 2 pin på, som jeg trodde bare var til skjermkort, siden det står "PCIe" på dem. Var det feil?

 

Skjermkortet, Asus GTX570DCII har to 8pins kontakter der du må koble til to 8pins/6+2pins strømkabler for at kortet skal fungere. Slik det ser ut har du utelatt en 2pins i kontakten til venstre. Kan du svare meg på om dette er tilfellet?

 

Jeg finner bare 1 av de 2 8pin kontaktene på hovedkortet, øverst til venstre, samt 24pin kontakten til høyre

Lenke til kommentar

Det er kun de kablene det står PCIe på som skal til skjermkortet. Alt er tilsynelatende koblet riktig til hovedkortet så det kan vi glemme for øyeblikket.

 

Poenget med alt dette maset om kablene til skjermkortet er for å forsikre oss om at det enten fungerer med dette eller ikke, men så lenge det antageligvis ikke er riktig påkoblet strømkablene kommer vi ingen vei.

Lenke til kommentar

Jeg har et kjappt forslag til deg:

 

Selv om du ikke får skjermbilde, så er det ikke sikkert at feilen ligger hos skjermkortet.

Siden du har hk/cpu kombilnasjon som lar deg bruke det integrerte hk/cpu skjermkortet, så bør du prøve dette.

 

Ta ut GTX 570 skjemkortet ditt og forsøk å starte maskinen ved kun å bruke det integrerte skjermkortet (HDMI og/eller DVI).

 

Prøvde nettop dette, samme problemet fortsatt.

Lenke til kommentar

Sorry, det er jo for pokker ikke 2x8pins tilkoblinger på skjermkortet, men 1x6pin og 1x8pin. Dette burde ihvertfall jeg vite da jeg har det selv :blush:

 

Men fjern uansett den adapteren. Den er bare beregnet på strømforsyninger uten 8pins kabler, noe din ikke mangler.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...