Gå til innhold

Starte program fra terminal.


Anbefalte innlegg

Ja.. da skulle jeg gjøre ting jeg ikke kunne...

Kort forklart, jeg skulle legge inn compiz og få den fancye cuben, på en eller annen måte har jeg klart kunstykke og fjerne alt fra skrivebordet..

Menyen som ligger på venstresiden på skrivebordet er også borte så jeg kommer meg ikke inn på noen programmer, å ikke inn i compiz for og få tilbake dem gammle innstillingene..

 

Mulig og starte noen programmer fra terminalen?

Eller noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. da skulle jeg gjøre ting jeg ikke kunne...

Kort forklart, jeg skulle legge inn compiz og få den fancye cuben, på en eller annen måte har jeg klart kunstykke og fjerne alt fra skrivebordet..

Menyen som ligger på venstresiden på skrivebordet er også borte så jeg kommer meg ikke inn på noen programmer, å ikke inn i compiz for og få tilbake dem gammle innstillingene..

 

Mulig og starte noen programmer fra terminalen?

Eller noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ? :p

 

Heisann :)

 

Prøv å skriv:

 

gnome-panel

Hva gjør linux da?

Eller:

gnome-panel --replace

 

Hvis ikke OK, prøv CTRL+ALT+BackSpace (reloader gnome fullstendig, uten å reboote)

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja.. da skulle jeg gjøre ting jeg ikke kunne...

Kort forklart, jeg skulle legge inn compiz og få den fancye cuben, på en eller annen måte har jeg klart kunstykke og fjerne alt fra skrivebordet..

Menyen som ligger på venstresiden på skrivebordet er også borte så jeg kommer meg ikke inn på noen programmer, å ikke inn i compiz for og få tilbake dem gammle innstillingene..

 

Mulig og starte noen programmer fra terminalen?

Eller noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ? :p

 

Heisann :)

 

Prøv å skriv:

 

gnome-panel

Hva gjør linux da?

Eller:

gnome-panel --replace

 

Hvis ikke OK, prøv CTRL+ALT+BackSpace (reloader gnome fullstendig, uten å reboote)

XorgCtrlAltBackspace er i nyere versjoner skrudd av som standard. Litt usikker på om dette kun gjelder Ubuntu, eller om dette er fra Xorg selv, noe det kan tyde på. Kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...