Gå til innhold

Videoredigeringsprogram - hvilket skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har digitalisert gamle filmer og tenkte å redigere dem til familien. Er ikke veldig god på det, så trenger et program som ikke er alt for innviklet. Samtidig ønsker jeg et som er bra og har mange muligheter.

 

Så, tips til et bra (og enkelt) videoredigeringsprogram?

Evt tips til noen jeg IKKE bør bruke?

 

Er det i så fall et jeg kan laste ned eller må jeg kjøpe?

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har digitalisert gamle filmer og tenkte å redigere dem til familien. Er ikke veldig god på det, så trenger et program som ikke er alt for innviklet. Samtidig ønsker jeg et som er bra og har mange muligheter.

 

Så, tips til et bra (og enkelt) videoredigeringsprogram?

Evt tips til noen jeg IKKE bør bruke?

 

Er det i så fall et jeg kan laste ned eller må jeg kjøpe?

 

Takk for svar:)

Windows Live Movie Maker er faktisk ganske greit, det er gratis og finnes hundrevis av instruksjonsvideoer på youtube om hvordan det skal brukes.

 

LINK: http://explore.live.com/windows-live-essentials-movie-maker-get-started

 

Evt. Adobe Premier, det er både profesjonelt og temmelig lett å bruke, men det er dyrt.

 

jeg har ikke brukt andre programmer så kan ikke sammenligne med dem.

 

-frank

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

Jeg startet selv med Windows Movie Maker. Deretter flyttet jeg over til Adobe Premiere Elements og endte opp med Premiere Pro.

 

Jeg vil anbefale deg å starte med Movie Maker eller noe tilsvarende enkelt. Dette er fordi programmet er lett å lære seg og har begrenset funksjonalitet. Ikke hopp rett på et avansert program. Da blir det så vanskelig at du har lyst til å bare gi opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg startet selv med Windows Movie Maker. Deretter flyttet jeg over til Adobe Premiere Elements og endte opp med Premiere Pro.

 

Jeg vil anbefale deg å starte med Movie Maker eller noe tilsvarende enkelt. Dette er fordi programmet er lett å lære seg og har begrenset funksjonalitet. Ikke hopp rett på et avansert program. Da blir det så vanskelig at du har lyst til å bare gi opp.

 

Ah,kanskje ikke så dumt å starte i det små nei. Takk takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...