Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forferdelig døgnrytme igjen, hjelp!


Gudrunna

Anbefalte innlegg

Heihei :p Før noen sier noe, viste jeg ikke hvor jeg skulle plassere denne..

 

Menmen, jeg har klart og rote til døgnrytmen i helga - igjen! Sefølgelig! Men uansett så skal jeg på skola idag, og må virkelig holde meg oppe! Kan ikke sovne mere i timer nå... Er det noen tips og "triks" for og holde seg oppe på skola? Kjenner trøttheten sniker seg innpå! :(

Takker for svar ;o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei :p Før noen sier noe, viste jeg ikke hvor jeg skulle plassere denne..

 

Men uansett så skal jeg på skola idag, og må virkelig holde meg oppe! Kan ikke sovne mere i timer nå... Er det noen tips og "triks" for og holde seg oppe på skola? Kjenner trøttheten sniker seg innpå! :(

Takker for svar ;o

Sov på natta, evt hold deg våken hele dagen så blir du nok trøtt på kvelden.

Og skal mye til å snu døgnrytmen på én helg

Lenke til kommentar

Dersom du alltid er okkupert med noe, så går det bra.

 

Et triks jeg brukte på jobb en stund etter døgning var å holde bare ett av øynene mine åpne.

Det gir økt styrke på det ene øyelokket, og det faller dermed ikke ned.

Dette er dog kanskje vanskligere i et klasserom der man skal se PÅ læreren? :p

 

Jeg har en halvdel av kroppen mot veggen.

Lenke til kommentar

Heihei :p Før noen sier noe, viste jeg ikke hvor jeg skulle plassere denne..

 

Men uansett så skal jeg på skola idag, og må virkelig holde meg oppe! Kan ikke sovne mere i timer nå... Er det noen tips og "triks" for og holde seg oppe på skola? Kjenner trøttheten sniker seg innpå! :(

Takker for svar ;o

Sov på natta, evt hold deg våken hele dagen så blir du nok trøtt på kvelden.

Og skal mye til å snu døgnrytmen på én helg

Har vært gradvis da ;o La meg i 2-3 tiden før, og det gikk jo, men i helga har jeg så vidt sovet, bare fra 8 om morgen til 6 om kvelden :(

 

Dersom du alltid er okkupert med noe, så går det bra.

 

Et triks jeg brukte på jobb en stund etter døgning var å holde bare ett av øynene mine åpne.

Det gir økt styrke på det ene øyelokket, og det faller dermed ikke ned.

Dette er dog kanskje vanskligere i et klasserom der man skal se PÅ læreren? :p

 

Jeg har en halvdel av kroppen mot veggen.

Tusentakk ;) Skal jeg prøve!!

 

Huff, var det ja.. hehe

Lenke til kommentar

Har slitt med døgnrytme i mange, mange år, pga. hormonell sykdom. Nå har jeg derimot funnet at en kombinasjon av såkalt "dagslyslampe" og koffein ser ut til å hjelpe. Har et stort søvnbehov, men klarer jeg å holde meg oppe, så sover jeg stort sett greit.

 

Kjøpte en Philips HF3319/01. Det er så vidt jeg vet den billigste dagslyslampen på markedet. Andre kan koste dobbelt så mye. Men den funker like bra i min erfaring.

Lenke til kommentar

Har slitt med døgnrytme i mange, mange år, pga. hormonell sykdom. Nå har jeg derimot funnet at en kombinasjon av såkalt "dagslyslampe" og koffein ser ut til å hjelpe. Har et stort søvnbehov, men klarer jeg å holde meg oppe, så sover jeg stort sett greit.

 

Kjøpte en Philips HF3319/01. Det er så vidt jeg vet den billigste dagslyslampen på markedet. Andre kan koste dobbelt så mye. Men den funker like bra i min erfaring.

Skal jeg prøve ! Men jeg sovna og ble i senga jeg... Haff! ^^ '

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...