Gå til innhold

Puffet ris - frokostalternativer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg prøver å gå ned i vekt; har begynt med regelmessig trening nå.

 

Problemet er bare at jeg er blitt lei av å spise brød med pålegg på hver eneste morgen; gir ingen god start på dagen for å si det slik...

 

Har tenkt på alternativer, som eks kokt egg og puffet ris, så lurer på; er dette gode og sunne alternativer?

 

Så på næringsinnholdet i puffet ris; det hadde mange kalorier! Og det var veldig mye karbohydrater i det; men kun 0 komme ett eller annet av det var visst sukkerarter; betyr dette at jeg kan spise disse karbohydrater med god samvittighet?

 

Har dere tips til alternativ frokost; noe som ikke tar så lang tid å lage, men som smaker bedre enn ost...

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av frokostblandiger har jeg sett at de "gode" (imo) er "Havre Fras" (ikke kjempesunn, men sunn), "Rug fras" (den grovere broren til Havre fras aka sunnere, som jeg ikke har smakt men tenker er god :D), Weetabix (sunt) og overraskende nok Havre Cheerios, disse smaker godt (for min egen del, best av de 4 nevnte), og om man ser på næringsinnhold, er det bra greier.

 

Jeg selv synes puffet ris og musli og sånn ikke har så god smak. Er en del musli og havregryn som er sunt (sjekk at ikke det inneholder mye sukker, og at det inneholder fullkorn), spesielt havregryn, om du liker det.

 

 

All-Bran og sånne sunne "damefrokostblandinger" har egentlig masse sukker i seg, og det finnes bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp de såkalte "dameforkostblandingene" som du sier; de fancy pakkene klarer jommen å lure folk til å tro at det er sunt, men jaja.

Jeg synes også puffet ris og musli smaker dritt; men jeg har liksom pørvd å "tvinge" det i meg for å få en "sunn" frokost.

 

Frister mye mer med egg altså...

Men er det greit å ha egg både til forkost og til lunsj?

 

Har dere tips til sunne grøtblandinger til frokost? Som jeg enten kan lage kvelden før, eller som ikke tar så sykt lang tid å lage om morgenen før jeg skal til skolen...?

 

Takk igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...