deaktivert443556 Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ser at Amazon har et rikt utvalg av billig tilleggsutstyr som kan være til hjelp når man ikke har en vegg eller et tak å rette blitsen mot. Jeg har tatt med tre eksempler. Dere får unnskylde manglede bruk av riktig terminologi... Mini-softbox Plast-kuppel Mellomtingen Sett bort ifra at de har festeanordninger av variabel kvalitet, har disse tilleggene stort sett de samme bruksområdene? Er det noen som er mer anbefalt enn andre? I utgangspunktet heller jeg litt mot de som er sammenleggbare, av plassmessige årsaker, men ikke dersom den plastsaken er betydelig bedre til sitt formål.
egilh Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Hva du skal velge avhenger helt av bruken din. Selv bruker jeg avogtil en Aurora Microbox Softbox hvis jeg ikke kan bounce i taket. Både plast diffuseren og den andre du linker til gjør stort sett det samme, men vil tippe alternativ 2 er bedre enn 1. De er mest effektive hvis du skyter blitsen i taket da de sprer lyset litt mer rundt enn du ville gjort ved å bare skyte i taket.
arthon Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Skal du bruke blitsen litt mer kreativt så har du Mini Beauty Dish som også kan kjøpes i en "Speedlite Accessories Kit" pakke. http://www.viewfinderphotography.co.uk/products/Mini-Beauty-Dish.html http://www.viewfinderphotography.co.uk/products/Mini-Beauty-Dish-%252b-Accessory-Pack.html
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Hva med en SchlongSphere? Sånn utover det så tror jeg at mini-bløtboksen eller en sånn skjønnhetstallerken som arthon linker til vil være det mest interessante -- plastkuppelen og den andre dingsebomsen gjør ikke lyskilden noe større, de bare bidrar til å spre lyset mer rundt omkring; dette kan gi litt mindre kontraster når det brukes innendørs, hvor lyset kan sprette mer i vegger og tak, men det er ellers ubrukelig. Variantene som er større gir mykere skygger, spesielt om lyskilden er nærmere motivet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå