Gå til innhold

365/2011 - Bykatt


Anbefalte innlegg

Ja, da var årets siste dag kommet, og jeg har fullført min egen utfordring som besto i å ta "dagens bilde" hver dag i 2011.

 

Hva har jeg lært? At når man "må", er det helt i orden å ta med fotoutstyr overalt, selv om man reiser Europa rundt med kun håndbagasje. Og når man pusher seg selv, er det lett å ta bilder daglig. Man må bare ikke være selvkritisk og sette for høye krav til seg selv, det viktigste er å ha det gøy. Kvantitet gir kvalitet, selv for en glad amatør. Ved denne daglige knipsingen har jeg gått fra å være fotoutstyr-interessert til å faktisk bli foto-interessert også.

 

Er jeg fornøyd med alle bildene mine? Nei, definitivt ikke. Det har vært mange nødløsninger i form av knipsing av middelmådige måltider, gjenstander rundt meg, og motvillige kattepuser. Jeg må også legge til at jeg har ikke talent i meg til noen gang å bli en "magisk" fotograf.

 

Men ofte har jeg fått positive tilbakemeldinger på bilder jeg selv har hatt liten tro på. Og ofte har jeg sett overraskende gode bilder når jeg har sett dagens fangst på skjerm.

 

Det er spesiell følelse å minnes små og store hendelser i 2011 ved å kikke på bildene. Jeg har bevisst ikke tatt med bilder av mine nærmeste mennesker, men selv ens egne nøytrale bilder kan frembringe følelser og sterke assosiasjoner. 365 små øyeblikk der jeg beviselig har vært tilstede.

 

Dette er min egen favoritt:

 

P1030759-S.jpg

 

Alle 365 bilder kan sees på min nettside eller på min Flickr-konto.

 

Imorgen skal jeg feire ved å ikke ta ett eneste bilde... :D

 

Godt nyttår til dere alle!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...