Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fantasifull innredning av dedikert hjemmekino - Fra scratch


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygger hjemmekino og i og med at jeg bygger helt fra grunnen av får jeg veldig mange muligheter til å tilpasse alt etter egne preferanser.

 

Bidra gjerne med ditt kreative innspill til innredning, lysstyring, elektronikk og alt annet som må være med! Bare fantasien setter grenser da mine handyman egenskaper er av en annen verden.

 

Kinoen blir ca 4 meter bred og 6 meter lang.

 

 

 

Sikter til ting som setter et eget preg på rommet. Neon kabler, hensikstmessige plakater eller skjermer, nummerplater i gulvet som i en ekte kino, popkorn maskin eller kanskje minibar?

Alle morsomme ideer mottas med stor takk :)

Endret av Sjuskebabb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og gratulere med å oppfylle en drøm for mange :)

 

Ting jeg syns er utrolig stilig (men kanskje også veldig tidkrevende) er stjernehimmel av fiber. Er visstnok et prosjekt å sette i sammen, men når du får det oppe og gå er det utrolig stilig! Neon ville jeg dog unngått.

 

En annen stilig feature er rødt teppe foran lerrete som styres ved hjelp av fjernkontroll.

Fjernstyring av lys er også veldig bekvemt, som feks at alt lys skrur seg av når du trykker play, dimmes til 50% når du trykker pause etc.

 

Popcornmaskin hadde vært tøft! Men de er såvidt jeg vet ganske dyre, og ville nok nedprioritert det.

 

Det er mange flotte plakater på allposters.no

Lydabsorbenter og diffusere er et must i en hjemmekino for kontroll på akustikken.

Litt usikker på hvordan det vil funke, men å feste plakater over absorbentene kan bli stilig (grei måte å skjule de på). Mulig disse må spesialbestilles med trykk, det kjenner jeg ikke til.

 

Min mening er at minibar er bortkastet i en hjemmekino. Det skaper uro i rommet (liker at det er minst mulig i en kino) og sannsynligvis vil du ikke ha fester i et rom med så mye dyrt utstyr. Sats heller på bedre utstyr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...