Gå til innhold

Redigere HD, har kjøpt nytt kamera


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt nytt Sony-HD (CX560V) kamera, etter å ha hatt en Sony PC8 i snart 10 år. Tidligere har jeg redigert mest i Premiere, men har gått bort fra det nå.

 

Jeg tenker på å bruke Pinnacle Studio HD i stedet, siden jeg kun driver med ganske enkel redigering nå, sammenlignet med tidligere. Er dette programmet sånn at jeg kan brenne resultatet på Blu-ray?

 

Jeg er litt usikker på kravene til PC for å redigere HD. Jeg har en 4 kjerners AMD 3GHz prosessor, 4 GB RAM, men har både lyd og video i hovedkortet, som er dette:

 

http://www.multicom.no/main/AMD-785Ge-S-AM3e-DDR3e-ATXe-GbLANe-RAIDe-Radeon-HD-4200e-2xPCI-Ee-Firewire-VGA-DVI-HDMI-ASUS/cat-p/c/p2538541

 

Diskplass har jeg nok av. Holder dette? Har inntrykk at av man trenger 256MB på videokortet, mens det ser ut som jeg bare har 128. Kan jeg utvide minnet på hovedkortet mitt?

 

Mvh

Tommy Dale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville holdt meg unna Pinnacle, da det er alt for mange som melder om problemer med Pinnacle.

 

Alternativet er jo en versjon av Sony Vegas, som burde fungere fint med et Sony kamera.

 

Om PC'n din holder mål er noe du bare kan finne ut ved å prøve. Kanskje det går, men muligens litt tregt. Kommer litt an på hvor tålmodig du er.

 

Vil tro at PC'n er litt i snaueste laget, litt lite RAM (som du kan utvide), men uten dedikert grafikk kort og en litt eldre AMD prosessor så har jeg min tvil om det fungerer tilfredsstillende. Tror du må beregne å oppgrader etter hvert.

 

Intel CPU og nVidia GPU + minimum 8GB RAM er det som "tygger unna" video best.

 

 

Lenke til kommentar

Intel CPU og nVidia GPU + minimum 8GB RAM er det som "tygger unna" video best.

 

Ok. Men hvorfor er Intel bedre enn AMD? RAM er jo både rimelig og enkelt å utvide, så det gjør jeg nok uansett.

 

AMD er konkurransedyktig med Intel på pris/ytelse, men i "high end" markedet har Intel overtaket i øyeblikket. For meg høres fire kjerner på 3GHz ganske bra ut, men jeg driver ikke med videoeditering så jeg kan ikke si noe om det holder der.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Jeg har en ganske dårlig pc som jeg fint får til å redigere HD video i Sony Vegas 11 med,det er bare eksporteringa som går forferdelig tregt.

 

Men det går også med store filer hvis jeg slår av diverse andre programmer.

Det som også hjelper er å først komprimere hver enkelt fil i ett prosjekt før du slenger de inn i hovedprosjektet(justere farge osv hvis du kan ),da går det mye kjappere å eksportere det ferdigstilte prosjektet etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...