Kelzo Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Tenkte å sette opp en linux boks med raid 5 for lagring. FTP / fildeling. Gigabyte GA-E350N-USB3 2x Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 HighPoint RocketRaid 2640x4 4c PCI-E x4 RAID 4x Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5" In-Win Dragon Slayer Micro Tower 3x 5.25" to 3.5" Converter 4x Serial ATA cables Prislapp på rundt 6000 vil dette oppsettet virke? eventuelt bytte ut noe med annen hardware?
>Jonas< Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Ta en titt på NAS fra Qnap og Synology. Disse er det mye enklere å administrere enn å sette opp noe selv. Du får applikasjoner til telefonen din, applikasjoner til NAS'et og en drøss andre muligheter. I tillegg får du en fil-/mail-squeezebox-/VPN-/web-/brannmur-/media-/printer-/og mye annet server som bruke lite strøm og støyer lite. I tillegg har du support (fra produsenten eller andre siden de har akkurat samme maskinvare/programvare som deg) om du skulle møte på noen problemer. Det koster kanskje litt ekstra, men det sparer du fort inn når du får noe som bare fungerer, i stedet for timesvis med knoting. Ellers er det ikke rette tiden å kjøpe disker på nå. Når jeg kjøpte mine 2TB Barracuda Green i våres gå jeg 450,- stykket. Forhåpentligvis synker prisene litt fremover, men hvor lang tid det tar er vanskelig å si da etterspørselen fortsatt er stor i forhold til det som produseres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå