Gå til innhold

Trenger jeg å kjøpe domene for å ha en server tilgjengelig på nettet?

konduktans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger jeg å kjøpe domene for å få tilgang til en Windows Server 2008-maskin fra et annet nettverk?

En konkret ting jeg vil gjøre er å spille musikk fra serveren min når jeg er på tur. Er det mulig å få til gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg ikke bruke noe slikt som no-ip for å slippe å huske IP-adressen? Prøvde meg på noe slikt et par år tilbake, men fikk det ikke til å funke skikkelig.

Har du/dere forøvrig forslag til operativsystem? Jeg vet det er veldig mange som foreslår forskjellige Linux-distroer, men jeg er mer komfortabel med Windows, og vil bruke det.

Har tilgang til så og si alle versjoner av Windows gratis(utdanningsnettverket i Norge er fantastisk :-)

Skrevet

XP er ihvertfall operativsystemet jeg har best kontroll på.

Hvordan er de forskjellige versjonene av Windows Server kontra "vanlig" Windows?

Maskinen har forøvrig Intel Pentium 4 2.8 GHz prosessor, Dell OptiPlex GX280 hovedkort og to DDR2-minneplasser. Tror det lander på 1 eller 2 GB. Kan jeg utelukke Windows Server 2008 da? (Ser maskinen er innenfor minimumspesifikasjonene, men det er ikke noen vits å kjøre den gamle traveren hardere enn nødvendig når den kun skal brukes til deling/streaming av filer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...