konduktans Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Trenger jeg å kjøpe domene for å få tilgang til en Windows Server 2008-maskin fra et annet nettverk? En konkret ting jeg vil gjøre er å spille musikk fra serveren min når jeg er på tur. Er det mulig å få til gratis?
LiaN-S Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Du trenger ikke domene, men det kan bli slitsomt å huske ip'en hele tiden hvis du ikke har fast ip. Du kan jo bruke gratis .tk domene. http://www.dot.tk
konduktans Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Skrevet 20. desember 2011 Kan jeg ikke bruke noe slikt som no-ip for å slippe å huske IP-adressen? Prøvde meg på noe slikt et par år tilbake, men fikk det ikke til å funke skikkelig. Har du/dere forøvrig forslag til operativsystem? Jeg vet det er veldig mange som foreslår forskjellige Linux-distroer, men jeg er mer komfortabel med Windows, og vil bruke det. Har tilgang til så og si alle versjoner av Windows gratis(utdanningsnettverket i Norge er fantastisk :-)
LiaN-S Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Før brukte jeg DynDns, og det funket knall Liker også Windows best. Hva med xp? Kanskje litt gammelt?
konduktans Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Skrevet 20. desember 2011 XP er ihvertfall operativsystemet jeg har best kontroll på. Hvordan er de forskjellige versjonene av Windows Server kontra "vanlig" Windows? Maskinen har forøvrig Intel Pentium 4 2.8 GHz prosessor, Dell OptiPlex GX280 hovedkort og to DDR2-minneplasser. Tror det lander på 1 eller 2 GB. Kan jeg utelukke Windows Server 2008 da? (Ser maskinen er innenfor minimumspesifikasjonene, men det er ikke noen vits å kjøre den gamle traveren hardere enn nødvendig når den kun skal brukes til deling/streaming av filer)
konduktans Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Skrevet 20. desember 2011 Her er forøvrig serveren. Til min store overraskelse så ferdigstilte jeg faktisk jævelskapen da jeg holdt på sist. Så her er det tut og kjør :-) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1352536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå