Gå til innhold

Madla 2012. Sjøforsvaret / Luftforsvaret


maqern123

Anbefalte innlegg

Tror jeg ringer å hører om det er mulig å få dekka fly, tar 9,30 t med tog fra sarpsborg - stavanger. Tar enda lengere tid med buss så.

 

Reglene er sånn at det er tiden fra døra di, til du er i porten. Buss fra huset ditt, vente tid, togtiden, alt skal regnes med =). Jeg tok tog fra østfold, men måtte ta buss, vente, tog, vente, tog, vente, buss. alt skal regnes med ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med 10 timer.... Er du 30 min unna, lyver du selvsagt på deg en ekstra halvtime.

 

Da jeg for nesten to år siden skulle møte på Sessvollmoen ville jeg ha brukt 9:30, men påsto at jeg ville bruke en god del tid for å komme meg til togstasjonen, og mye venting med tanke på bytte av tog.

 

Etter litt fram og tilbake gikk det i orden

Lenke til kommentar

Dette med 10 timer.... Er du 30 min unna, lyver du selvsagt på deg en ekstra halvtime.

 

Da jeg for nesten to år siden skulle møte på Sessvollmoen ville jeg ha brukt 9:30, men påsto at jeg ville bruke en god del tid for å komme meg til togstasjonen, og mye venting med tanke på bytte av tog.

 

Etter litt fram og tilbake gikk det i orden

 

Eller bare være ærlig, dokumentere hele reise ruten, fra du går ut døra til du er der. Er det 30 min unna, synd det. Hva med de som da er 1 time unna? De er jo bare 30 min unna den tiden du hadde?...

Lenke til kommentar

Dokumenterte hele reise ruten som blir på over 10 time, fikk i svar: Hei!

For de som får dekket flyreise av Forsvaret er dette beskrevet i innkallingen. Står det ingen ting om flyreise i første avsnitt på innkallingen må du bruke tog7buss.

 

Ja ja blir nattetoget som bruker 11 timer da, heller det så jeg kan sove hele ruta :)

Lenke til kommentar

Dokumenterte hele reise ruten som blir på over 10 time, fikk i svar: Hei!

For de som får dekket flyreise av Forsvaret er dette beskrevet i innkallingen. Står det ingen ting om flyreise i første avsnitt på innkallingen må du bruke tog7buss.

 

Ja ja blir nattetoget som bruker 11 timer da, heller det så jeg kan sove hele ruta :)

 

Jeg fikk heller ikke noe info om at jeg kunne ta fly, men ringte en eller annen militær på Gardemoen, forklarte situasjonen, og fikk fly :)

 

Hvem dokumenterte du 11 timers togtur til?

Lenke til kommentar

Dokumenterte hele reise ruten som blir på over 10 time, fikk i svar: Hei!

For de som får dekket flyreise av Forsvaret er dette beskrevet i innkallingen. Står det ingen ting om flyreise i første avsnitt på innkallingen må du bruke tog7buss.

 

Ja ja blir nattetoget som bruker 11 timer da, heller det så jeg kan sove hele ruta :)

 

Jeg fikk heller ikke noe info om at jeg kunne ta fly, men ringte en eller annen militær på Gardemoen, forklarte situasjonen, og fikk fly :)

 

Hvem dokumenterte du 11 timers togtur til?

 

Sendte melding til vernepliktsverket eller hva det heter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Madla er en barneskole, kanskje den slækkeste rekruttskolen i NATO. Hvis du skal i Luft, søk hund, det er den grønneste tjenesten du får under Marsinnrykket. Forsvaret lokker deg med mange stillinger som høres kule ut, men du vil ikke koke kaffe til en eller annen offiser resten av året.

 

Ta med deg penger, får ikke lønn før etter første mnd, laptop er også greit å ha med seg, gjorde kveldene koseligere for min del.

 

Januar-inrykket hos Luft har plasser som hundefører på Rygge Flystasjon. Av de 3 stasjonene Luft har, har Rygge et rykte på seg for å være den klart beste og morsomte av tjenestestedene, i forholdt til Bodø og Ørlandet. De skal mest sansynlig ha 10-12 førere, så her er det mange muligheter. Mars-inrykket vil ta i mot førere til Bodø hvis jeg ikke tar feil.

 

Personlig vil jeg anbefale hundetjeneste på det sterkeste. I motsetning til de fleste andre gruet vi på troppen oss til den dagen vi skulle dimme, og det var flere som var på gråten da vi måtte dra. Var på besøk tidligere i helga, og det er alltid kos å se igjen de hundene man var sammen med smile.gif

 

Hvis det er noen som har spørsmål om hundetjenesten enten det gjelder hundefører eller hunderøkter er det bare å skrike ut! smile.gif

 

jeg har lyst til å ta hundefører, men har hørt det er veldig hardt? er jente, som har gått wang toppidrett! :) kan du fortelle litt om det? :)

Lenke til kommentar

Hardt og hardt gikk i samme tropp som trebutchet på rygge som hundefører og det jeg kan si er at det er knall tjeneste. Hele tjenesten går egentlig i å skape et bånd til hunden din og trene ham slik at du og hunden kan gå opp til hundefører eksamen på slutten av året. Men de aller fleste hundene er kjent med alle øvelser og det er dermed mer en trening i at du greier å motivere hunden til å gjøre ting riktig og ikke prøve å ta snarveier eller furte. Kan skrive opp og ned om alt mulig rart men i et nøtteskall er de terping av ting allerede hunden kan og det er mer en trening på å få deg opp på nivået til hunden og helst dytte nivået på hunden ennå litt høyere før du tar eksamen.

 

Men er det noe spesifikt du vil vite som sagt kan skrive mye men det er nok mye som er lite interessant å lese om.

 

 

her er en dimmefilm som viser litt av det du vil drive med, innenfor forskjellige grener selv om den ikke forklarer noe det er jo en dimmefilm for de som gikk der det året, synd at promofilmen det game befalet mitt har ikke ligger på Youtube :( den var ganske godt laget av de første førerene som var på rygge i 2007 og det var en skikkelig promofilm

Endret av Zimmerh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hardt og hardt gikk i samme tropp som trebutchet på rygge som hundefører og det jeg kan si er at det er knall tjeneste. Hele tjenesten går egentlig i å skape et bånd til hunden din og trene ham slik at du og hunden kan gå opp til hundefører eksamen på slutten av året. Men de aller fleste hundene er kjent med alle øvelser og det er dermed mer en trening i at du greier å motivere hunden til å gjøre ting riktig og ikke prøve å ta snarveier eller furte. Kan skrive opp og ned om alt mulig rart men i et nøtteskall er de terping av ting allerede hunden kan og det er mer en trening på å få deg opp på nivået til hunden og helst dytte nivået på hunden ennå litt høyere før du tar eksamen.

 

Men er det noe spesifikt du vil vite som sagt kan skrive mye men det er nok mye som er lite interessant å lese om.

 

 

her er en dimmefilm som viser litt av det du vil drive med, innenfor forskjellige grener selv om den ikke forklarer noe det er jo en dimmefilm for de som gikk der det året, synd at promofilmen det game befalet mitt har ikke ligger på Youtube :( den var ganske godt laget av de første førerene som var på rygge i 2007 og det var en skikkelig promofilm

 

 

Ok, takk :) er oppvokst med hunder, og har jobbet på et hunde og katte pensjonat siden jeg var 13, er nå 18.. så kan jo litt om hund ivhertfall :) har veldig lyst til å ta hundefører etter rekrutt, men hører så mye om at det er hardt osv! :/ at de løper 2 mil hver dag og sånt :p er det hardt med tanke på trening og turer?

Lenke til kommentar

 

Snipp

 

Som sagt hardt og hardt en vanlig godt fysisk skikket person greier tjenesten bra med godt vil jeg si 1300min på 3000 for gutta og til dels 1400 på 3000. Det kommer litt ann fra person til person, 2mil hver dag, vet jeg ikke da jeg hadde kurset mitt på Rygge da det ennå var nok befal der til å ta kurset. Dette var spesielt oss som skulle til Rygge sånn at man fik avlastet de som jobbet på hundeskolen og at vi ble fikk en flying start med hundene våres når den virkelige tjenesten startet, Men sure på de dagene det er mye farting kan det nok bli 2 mil, men dette er jo over flere timer og på øvelser kan man jo traske i flere timer. På berett løpet som var en mestrings øvelse ala, her er et kart gå dit og dit og dit på 3 dager, trasket vi jo nærmere 5-6 mil i skogen i østfoldskogene som bare er opp og ned hele tiden, med hunder i hælene fra Ørlandet. Og så med en overraskelse til slutt, men dette er noe som varierer fra sted til sted.

 

Ta sats og ikke tenk på at dette er så hardt for det finnes hardere tjenester enn hundetjenesten som etterhvert blir rimelig chill, men veldig artig og minnesrik, med flotte kompiser og hunder man elsker.

 

 

Selvom man er vant med hund betyr ikke det at det er deg befalene er ute etter, majoriteten av oss i hundetroppen hadde aldri hatt hund eller drevet med det. BEfalet vil ha målbeviste soldater som vil lære og har guts, og ikke folk som melder seg inn fordi de elsker hunder for det er en given, man melder seg ikke inn i hundetroppen fordi man hater hunder, husk det vet ikke om du er jente, men av nicket ditt tar jeg sjansen og de jentene som har kommet inn har kommet inn fordi de har guts, det var vel 7 jenter som ikke engang gadd å møte opp på løpetesten, og enda en som trakk seg like før start om jeg ikke husker feil, og flere av dem var litt sånn blondie, men kjente ikke noen av de som røyk ut så kan jo ikke si det sikkert. De jentene som kom inn har som regel snakket om politiet, befalskolen, TMBN, narko nord/sør osv.

 

Som sagt har man guts og viljen er ikke hundetroppen noe problem :)

Lenke til kommentar

Snipp

 

Som sagt hardt og hardt en vanlig godt fysisk skikket person greier tjenesten bra med godt vil jeg si 1300min på 3000 for gutta og til dels 1400 på 3000. Det kommer litt ann fra person til person, 2mil hver dag, vet jeg ikke da jeg hadde kurset mitt på Rygge da det ennå var nok befal der til å ta kurset. Dette var spesielt oss som skulle til Rygge sånn at man fik avlastet de som jobbet på hundeskolen og at vi ble fikk en flying start med hundene våres når den virkelige tjenesten startet, Men sure på de dagene det er mye farting kan det nok bli 2 mil, men dette er jo over flere timer og på øvelser kan man jo traske i flere timer. På berett løpet som var en mestrings øvelse ala, her er et kart gå dit og dit og dit på 3 dager, trasket vi jo nærmere 5-6 mil i skogen i østfoldskogene som bare er opp og ned hele tiden, med hunder i hælene fra Ørlandet. Og så med en overraskelse til slutt, men dette er noe som varierer fra sted til sted.

 

Ta sats og ikke tenk på at dette er så hardt for det finnes hardere tjenester enn hundetjenesten som etterhvert blir rimelig chill, men veldig artig og minnesrik, med flotte kompiser og hunder man elsker.

 

 

Selvom man er vant med hund betyr ikke det at det er deg befalene er ute etter, majoriteten av oss i hundetroppen hadde aldri hatt hund eller drevet med det. BEfalet vil ha målbeviste soldater som vil lære og har guts, og ikke folk som melder seg inn fordi de elsker hunder for det er en given, man melder seg ikke inn i hundetroppen fordi man hater hunder, husk det vet ikke om du er jente, men av nicket ditt tar jeg sjansen og de jentene som har kommet inn har kommet inn fordi de har guts, det var vel 7 jenter som ikke engang gadd å møte opp på løpetesten, og enda en som trakk seg like før start om jeg ikke husker feil, og flere av dem var litt sånn blondie, men kjente ikke noen av de som røyk ut så kan jo ikke si det sikkert. De jentene som kom inn har som regel snakket om politiet, befalskolen, TMBN, narko nord/sør osv.

 

Som sagt har man guts og viljen er ikke hundetroppen noe problem :)

Takk for bra svar! ja, er jente :) hehe

så da er det lurt å ikke nevne at man har jobbet med hunder og er glad i hunder, vokst opp med hunder i et intervju da? :p hehe

Lenke til kommentar

Hovedpoenget ved alle slike opptak og saker er, vær helt ærlig. Om du har vokst opp med hunder og har masse erfaring, fint, og da sier man det. Det er opp til de som velger og selekterer å vurdere. Jeg hadde to i samme tropp som meg som søkte hundefører. Den ene hadde jobbet på kennel siden han var liten, den andre hadde hatt en katt når han var 5 år eller noe, hehe. Begge to kom inn.

Lenke til kommentar

Du kan nevne det, det er ikke noe minus, men det er ikke sagt at siden man har hatt hund og jobbet med hunder at man automatisk får plass, på rygge iallefall ville de ha folk med guts og litt på feelingen om du kom til å bli en god hundefører. Hadde en på vakta som søkte hundefører og hadde jobbet med brukshund sport i flere år og kom ikke inn. Som sagt de fleste oss sa de ville ha en aktiv tjeneste og ikke slækken om du skjønner ;)

Lenke til kommentar

Uff, jeg og en annen kommer med flyet kl 7 om morgenen på tirsdag. Oppmøte innen kl 19.00. Hvordan vi skal klare å slå i hjel alle de timene i Stavanger, det vet jeg ikke.. Spør ikke meg hvorfor vi absolutt skulle ta det flyet, men sånn ble det... :p

 

Håper at vi kan møte opp på kl 8-innrykket.

Endret av Donkeybrain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...