Stian838 Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 (endret) Hei. Har et CM 690 II (non-advanced) og kjøpte meg 1 stk. 140mm vifte, har to 120mm installert (1 framme/1 bak). Lurer på kor eg skal plassere vifta mi? -I taket -Bytte ut den framme -I sidedøra Evt. andre plassar? Kan eventuelt kjøpe ein til 140mm vifte rett etter nyttår. (lurer og på om eg kan kobla vifta mi til "PWR_FAN" kontakten min på hovedkortet? (et p8z68-v/gen3) eller bare 4-pin til strømforsyninga) Endret 16. desember 2011 av Stian838
osse-mon waits for alice Skrevet 17. desember 2011 Skrevet 17. desember 2011 PWR_FAN er en tilkobling til strømforsyningsviftestyring. Plasser den nye viften i toppen av kabinettet, og still den inn til å blåse luften/trekke luften UT av kabinettet.
Stian838 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Skrevet 17. desember 2011 (endret) Ok. Skal eg koble vifta mi til strømforsyninga (4-pin). Har ikkje fleire ledige vifte kontakter på hovedkortet. Endret 17. desember 2011 av Stian838
Loefthal Skrevet 17. desember 2011 Skrevet 17. desember 2011 Hvis du monterer den i topp som exhaust vil det dog dannes undertrykk i kabinettet noe som ikke er spesielt gunstig mtp. støvansamling. Du har allerede en 120mm vifte som exhaust så jeg ville plassert den nye vifte i sidedøra for bedre kjøling av evt. skjermkort samt dannelse av positivt trykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå