Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

0, +/? og Å tasten virker ikke på Laptop tastauret mitt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet da vil jeg tro er at du har kommet borti en hurtigtast. Prøv å trykk Shift + Alt samtidig. Dette kan fungere.

 

Beklager, men dette fungerer ikke slik jeg oppfatter det. Mener du at Shift + Alt skal trykkes også skal det virke?

 

Ja, har opplevd at det har funka når mine tegn og bokstaver har forvunnet ja. Hvis ikke, har jeg ingen anelse.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

det er som min gammle maskin.. (alt mulig var defekt..(hovedkort/ram/hardisk/skjermkort ) etter ps.no sine eksperter.

(prøvde og få det på forsikringen, så måtte ha den inn på kontroll hos dataverksted.)

ettersom hardisken tokk kvelden..

 

det med shift + alt er bare for og endre mellom engelsk og norsk tastatur..

hvor engelsk tastatur bare viser ;'\[]-= mens norsk viser øæ'å¨+\ på de samme tastene (finnes andre måter og endre tastatur språk.)

 

Type OS har du ??

 

tastaturet kan ha defekt, selvom du ikke har sølt noe der... og det er en risiko for defekt tastatur, hvis du ikke får ut noen tegn i det hele tat på og trykke på knappene som har prob.

(enkleste der, er og ut i "dos/bios" og teste knappene før maskinen laster inn windows... funker tastene der. er feilen i software, hvis ikke må du nok sjekke ut mulighetene for og bytte tastatur. )

Lenke til kommentar

Type OS har du ??

Windows 7 Home Prem. Det som fulgte med ved kjøp, hos meg gikk det rett på forsikring. Men fyren ved service-tinga var veldig sikker på at jeg hadde sølt noe på den så han ville nesten ikke sende den inn. Men jeg hadde forsikring, og jeg krevde. Sto lenge og sa jeg skulle ha den inn og så ga han seg. Makan til service.

 

tastaturet kan ha defekt, selvom du ikke har sølt noe der... og det er en risiko for defekt tastatur, hvis du ikke får ut noen tegn i det hele tat på og trykke på knappene som har prob.

(enkleste der, er og ut i "dos/bios" og teste knappene før maskinen laster inn windows... funker tastene der. er feilen i software, hvis ikke må du nok sjekke ut mulighetene for og bytte tastatur. )

Helt riktig, er en ting ødelagt (på HDD eller RAM) tar resten kvelde ettervært.

Lenke til kommentar

 

Helt riktig, er en ting ødelagt (på HDD eller RAM) tar resten kvelde ettervært.

 

teoretisk ødelegger ikke en defekt komponent noe annet.. (så sant det ikke er Hovedkort eller strømforsyning.. da unormale volt mengder, kan skape problemer på andre komponenter.)

 

Men en HDD eller RAM feil skal ikke slå ut på tastaturet.. tastaturfeilen må mest sansynlig ligge i "tastaturet" eller software...

Lenke til kommentar

Helt riktig, er en ting ødelagt (på HDD eller RAM) tar resten kvelde ettervært.

teoretisk ødelegger ikke en defekt komponent noe annet.. (så sant det ikke er Hovedkort eller strømforsyning.. da unormale volt mengder, kan skape problemer på andre komponenter.)

Men en HDD eller RAM feil skal ikke slå ut på tastaturet.. tastaturfeilen må mest sansynlig ligge i "tastaturet" eller software...

Ohh, for hos meg var det snakk om at PCen skrudde seg av når den ble for varm. Noe som ikke var normalt.

Lenke til kommentar

at pcen skrur seg av når den blir for varm. er ofte pga støv i viften.. .. og/eller underdimensjonerte vifter fra fabrikant.. men nesten 90 % av gangene er det vifta som skaper problemene ved restart/stenging..

Dette var snakk om defekt HDD og RAM sa de ved værkstedet...

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at de fleste "dataverksteder" påpeker HDD feil og RAM feil ganske så lett. uten og vite hva det innebærer..

 

som jeg nevnte tidligere.. (min gammle bærbare sa de også at det var mye rart feil på.. som HDD og RAM.. men eneste feilen som var på den var egentlig hardisken.. ) jeg kjørte flere tester som alle påpekte at ram var i orden.. men på dataverkstedet sa de at ram var feil.

Maskinen ble i full drift i ca 2 år etter dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...