Gå til innhold

Den store MLM tråden.


Akse

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte vi kunne ha en tråd for alle som driver med nettverksmarkedsføring eller er interessert i å lære mer om det. MLM er uten tvil i vekst globalt, og flere begynner å få øynene opp for det både i Norden og Norge.

 

Siden det er forbudt å reklamere for spesifikke selskaper, holder vi dette utenfor tråden. La oss også prøve å holde tråden saklig og fri for usaklige innlegg.

 

Jeg kan jo kjapt fortelle min historie. Jeg ble introdusert for et MLM selskap for snart et år siden, og produktresultatet gjorde at jeg besluttet å jobbe med det. Først deltid, og nå heltid. De fleste selskapene har en lav inngangsbillett i forhold til det å starte et eget firma, så det passer for mange slik. Uansett, i løpet av den tiden jeg har jobbet nå, har jeg opparbeidet meg et bra nettverk, som stadig vokser. Mange har fått livet sitt forandret, og det er det som driver meg.

 

Jeg håper på å se flere historier her, og kanskje vi faktisk har noen ledere her inne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det kun 3-5% av de som jobber med nettverksmarkedsføring som faktisk tjener penger?

 

Mange distributører presenterer nettverksmarkedsføring som en "bli rik fort" business, noe det definitivt ikke er. Dette gir selvfølgelig den nye kunden/distributøren høye forhåpninger. Nye distributører vet stort sett heller ikke hva de skal gjøre på grunn av manglende opplæring, og tror at de kan tjene seg rike ved å selge eller signere venner og familie.

 

Når den nye distributøren ikke har tjent nevneverdig med penger etter to uker, konkluderer h*n med at dette ikke funker, og slutter. Det er veldig enkelt og billig å komme inn i nettverksmarkedsføring, dette gjør det også veldig enkelt å slutte, fordi man i utgangspunktet ikke har måttet gjennom utdanning og skole for å kvalifisere. Derfor den dystre statistikken. Dette vil selvfølgelig gi mlm dårlig omdømme generelt. Folk prøver i en liten periode, og skylder på markedsplanen eller modellen når de ikke lykkes.

 

Sannheten er jo at det kreves hardt arbeid for å lykkes, som i alle andre forretninger. Man blir ikke millionær ved å prøve å starte firma i et par måneder.

 

Videre er det viktig å finne et konsept man er komfortabel med, og utvikler et forhold til. Det nytter ikke å promotere et produkt man ikke liker. Man er nødt til å ha entusiasme og genuint kunne gå god for produktet eller tjenesten, og det kan selvfølgelig ta litt tid å finne et selskap som har noe som passer for deg.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det kun 3-5% av de som jobber med nettverksmarkedsføring som faktisk tjener penger?

 

Mange distributører presenterer nettverksmarkedsføring som en "bli rik fort" business, noe det definitivt ikke er. Dette gir selvfølgelig den nye kunden/distributøren høye forhåpninger. Nye distributører vet stort sett heller ikke hva de skal gjøre på grunn av manglende opplæring, og tror at de kan tjene seg rike ved å selge eller signere venner og familie.

 

Når den nye distributøren ikke har tjent nevneverdig med penger etter to uker, konkluderer h*n med at dette ikke funker, og slutter. Det er veldig enkelt og billig å komme inn i nettverksmarkedsføring, dette gjør det også veldig enkelt å slutte, fordi man i utgangspunktet ikke har måttet gjennom utdanning og skole for å kvalifisere. Derfor den dystre statistikken. Dette vil selvfølgelig gi mlm dårlig omdømme generelt. Folk prøver i en liten periode, og skylder på markedsplanen eller modellen når de ikke lykkes.

 

Sannheten er jo at det kreves hardt arbeid for å lykkes, som i alle andre forretninger. Man blir ikke millionær ved å prøve å starte firma i et par måneder.

 

Videre er det viktig å finne et konsept man er komfortabel med, og utvikler et forhold til. Det nytter ikke å promotere et produkt man ikke liker. Man er nødt til å ha entusiasme og genuint kunne gå god for produktet eller tjenesten, og det kan selvfølgelig ta litt tid å finne et selskap som har noe som passer for deg.

 

Hei!

 

Hvor har du påstanden din fra ang. :"Hvorfor er det kun 3-5% av de som jobber med nettverksmarkedsføring som faktisk tjener penger?"

 

Ikke ute etter å kverulere men er nysgjerrig.:-)

 

Jeg jobber også innen mlm (tidlig fase og deltid, men ser helt klart mulighten til at det kan bli stort) men føler at jeg ikke ble presentert for en enkel måte å tjene penger. Det ble presentert rimelig nøkternt og at fakta om selskap og modell talte for seg. Selvfølgelig grundig sjekket i ettertid...;-)

 

Støtter dine to siste avsnitt. Viktig å finne noe man kan stå for og at det selvfølgelig kreves innsats.

Lenke til kommentar

Det er gjennomsnittet. Det er utrolig mange som er innom mlm på ett eller annet tidspunkt i livet. Noen er kanskje kun rabattkunder, men i det store og hele er det under 5% som faktisk gjør penger på nettverksmarkedsføring. Og som jeg skrev lenger oppe er nok hovedårsaken at det er veldig enkelt å komme inn, og også enkelt å quitte.

 

Den eneste måten å komme noen vei i nettverksmarkedsføring er å aldri slutte. Let's face it, det er ikke mange mulighetene man har på å bli rik her i livet, men i mlm får alle den samme muligheten, og er det et seriøst selskap, kan alle gjøre store penger om de vil, selv om det gjerne ikke bør være hovedårsaken til at du driver med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fyrer opp tråden igjen. Jeg vet mange av dere kommer til å bli involvert i nettverksmarkedsføring i fremtiden, og jeg vet også at noen av dere kommer til å tjene latterlig mye penger og hjelpe mange mennesker.

 

Om du er på jakt etter flere inntektsstrømmer kan MLM være noe for deg, men kun hvis du i utgangspunktet er åpen for forretningsmodellen. Direktesalgsforbunder arbeider hele tiden med å skille seriøse og useriøse aktører, og man kan alltid føle seg trygg i et selskap hvis det er listet hos Direktesalgsforbundet.no.

 

Så, hvem passer nettverksmarkedsføring for? I utgangspunktet kan alle lykkes, men det er antageligvis ikke noe å trakte etter hvis du er en negativ og usosial person.

 

Jeg vil avslutte posten med at det kan være viktig å finne et produkt man står inne for og vil anbefale. Jeg tør påstå at alle ledere i de forskjellige selskapene er glade i produktene de selger, og bruker dem selv.

Lenke til kommentar

kan du forklare hva dette går utpå? leste litt på wikipedia, men ble ikke særlig smartere av den grunn.

 

Kort fortalt er nettverksmarkedsføring direktesalg utenfor butikk. Det vil si at du selger fra person til person. Man er tilknyttet et selskap som en distribuør, og man får også kompensasjon for sine distributørers omsetning(distributører man lærer opp til å gjøre profitt).

 

Hovedfortjenesten skal være fra produktsalg, og ikke fra rekruttering. Du kan lese mer om direktesalg her.

Lenke til kommentar

Jeg har nettop fått muligheten til å bli på nettverksmarkedsføring for et ganske stort, fremmadstomende selskap. Men har noen spørsmål jeg kunne tenke meg å få svar på. Hva er egentlig det negative med denne "jobben"? Helt ærlig? Og for meg virker det egentlig som om det hele nesten er for lett, mens mange av dere sier at det krever en innsats og hardt arbeid? Hva ligger så i dette harde arbeidet? og hvor bindene er det som oftest? er det møter og slikt man jevnlig må gå på, og andre ting som kreves av deg for at det skal funke?

Lenke til kommentar

Jeg har nettop fått muligheten til å bli på nettverksmarkedsføring for et ganske stort, fremmadstomende selskap. Men har noen spørsmål jeg kunne tenke meg å få svar på. Hva er egentlig det negative med denne "jobben"? Helt ærlig? Og for meg virker det egentlig som om det hele nesten er for lett, mens mange av dere sier at det krever en innsats og hardt arbeid? Hva ligger så i dette harde arbeidet? og hvor bindene er det som oftest? er det møter og slikt man jevnlig må gå på, og andre ting som kreves av deg for at det skal funke?

Negative siden, helt ærlig....

 

1. mye arbeid per krone fortjeneste i begynnelsen men dette endrer seg for de som står på

2. for hvert ja du får har du sikkert fått ett tosifret antall nei, skal en del til for å holde på motivasjonen da

3. må nesten ha bil

4. betale for regnskap eller gjøre det selv

5. mange plager venner og familie, bruk dem gjerne som øvelse

 

sikkert mer men er en del fordeler også.

Lenke til kommentar

Jeg har nettop fått muligheten til å bli på nettverksmarkedsføring for et ganske stort, fremmadstomende selskap. Men har noen spørsmål jeg kunne tenke meg å få svar på. Hva er egentlig det negative med denne "jobben"? Helt ærlig? Og for meg virker det egentlig som om det hele nesten er for lett, mens mange av dere sier at det krever en innsats og hardt arbeid? Hva ligger så i dette harde arbeidet? og hvor bindene er det som oftest? er det møter og slikt man jevnlig må gå på, og andre ting som kreves av deg for at det skal funke?

 

MLM er på ingen måte for alle, selv om det er åpent for at alle skal få prøve. For å lykkes må du takle MANGE mennesker som sier nei, forteller deg at det er bullshit, pyramidespill, bla bla bla. Det er rett og slett en del av gamet, siden mange har hørt mye dårlig rundt forretningsmodellen.

 

Du kan arbeide i ditt eget tempo, men du vil ikke tjene bra før du har et nettverk av aktive distributører, samt en base av trofaste kunder. Inntekt vil avhenge av aktivitet og ambisjonsnivå. Aktivitetene du skal gjøre er enkle(snakke med mennesker, prøve å løse deres problemer med din mulighet/ditt produkt), men det må gjøres mange ganger.

 

Videre er det utrolig mye å lære innen forretningsmetoden. Måter å markedsføre seg på, hvordan man skal gjøre det og hva som skal til for å bli en leder. Det er utrolig mange elendige selgere der ute, og det er pga. dem at selgeryrket har fått sitt dårlige rykte.

 

Men du skal ikke tro på det om du hører at dette er en kjapp og enkel måte å bli rik på, for det er det definitivt ikke, med mindre du går inn for det 110%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nettop fått muligheten til å bli på nettverksmarkedsføring for et ganske stort, fremmadstomende selskap. Men har noen spørsmål jeg kunne tenke meg å få svar på. Hva er egentlig det negative med denne "jobben"? Helt ærlig? Og for meg virker det egentlig som om det hele nesten er for lett, mens mange av dere sier at det krever en innsats og hardt arbeid? Hva ligger så i dette harde arbeidet? og hvor bindene er det som oftest? er det møter og slikt man jevnlig må gå på, og andre ting som kreves av deg for at det skal funke?

Negative siden, helt ærlig....

 

1. mye arbeid per krone fortjeneste i begynnelsen men dette endrer seg for de som står på

2. for hvert ja du får har du sikkert fått ett tosifret antall nei, skal en del til for å holde på motivasjonen da

3. må nesten ha bil

4. betale for regnskap eller gjøre det selv

5. mange plager venner og familie, bruk dem gjerne som øvelse

 

sikkert mer men er en del fordeler også.

 

 

Hvorfor må man ha bil? Og hva mener du med at man må drive regnskap?

Lenke til kommentar

Hvorfor må man ha bil? Og hva mener du med at man må drive regnskap?

Når man driver med slik salg så er det en stor fordel med bil da det er oppsøkende salg og man må ofte komme hjem til potensielle kunder.

 

Siden du driver eget firma må man føre regnskap.

 

Du har tydeligvis ikke peiling, så du trenger heller ikke svare.

 

Mesteparten av pengene jeg har tjent gjennom nettverksmarkedsføring er blitt gjort gjennom telefon, så du trenger ikke bil.

 

Om du omsetter for over 50.000,- på ett år er du regnskapspliktig. Bare å skaffe seg regnskapsfører.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke peiling, så du trenger heller ikke svare.

 

Mesteparten av pengene jeg har tjent gjennom nettverksmarkedsføring er blitt gjort gjennom telefon, så du trenger ikke bil.

 

Om du omsetter for over 50.000,- på ett år er du regnskapspliktig. Bare å skaffe seg regnskapsfører.

Er vel du som ikke har peiling, kanskje er du flink til å overtale men å klare å presentere ett produkt eller en foretningside 100% gjennom telefon klarer du ikke uansett.

 

For de som satser skikkelig er 50 000 kr lommepenger så den kommer man opp i 1. året om man ikke begynner sent.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke peiling, så du trenger heller ikke svare.

 

Mesteparten av pengene jeg har tjent gjennom nettverksmarkedsføring er blitt gjort gjennom telefon, så du trenger ikke bil.

 

Om du omsetter for over 50.000,- på ett år er du regnskapspliktig. Bare å skaffe seg regnskapsfører.

Er vel du som ikke har peiling, kanskje er du flink til å overtale men å klare å presentere ett produkt eller en foretningside 100% gjennom telefon klarer du ikke uansett.

 

For de som satser skikkelig er 50 000 kr lommepenger så den kommer man opp i 1. året om man ikke begynner sent.

 

Det er utrolig få som faktisk satser skikkelig som du sier. Både pga. dårlige uplines, opplæring, eller at de kanskje ikke er kvalifisert til jobben i det hele tatt.

 

Jeg ser du snakker om overtaling og produktpresentasjoner. Dette er for meg nok til å vite at du ikke har god kunnskap innenfor direktesalg.

Lenke til kommentar

 

Det er utrolig få som faktisk satser skikkelig som du sier. Både pga. dårlige uplines, opplæring, eller at de kanskje ikke er kvalifisert til jobben i det hele tatt.

 

Jeg ser du snakker om overtaling og produktpresentasjoner. Dette er for meg nok til å vite at du ikke har god kunnskap innenfor direktesalg.

Ok, så du mener at produktet ikke er viktig i en bussiness der du skal selge ett produkt.

 

Jeg snakker ikke om overtaling, det gjør vel du i større grad enn de som faktisk møter personene.

 

At du i det hele tatt tror på at man kan drive en slik forretning over telefon sier mer enn nok for meg og ALLE som driver seriøst innen MLM.

 

Trenger ikke si mer for kommentarene og konklusjonene dine taler for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...