Gå til innhold

Bootvis gir feilmelding i XP


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal optimalisere oppstarten i Windows XP med Bootvis(nest siste version), stopper den da den skal skrive oppstarten til disken. Sporingen av oppstart og driver går fint. Når den skal skrive oppstarten til disken får jeg "time-out" beskjed og at jeg må defragmentere hardisken manuelt.

Jeg startet maskinen opp i sikker modus og kjørte full scan med Norton 2003(oppdatert virus def.(fant ingen virus)) deretter defragmenterte jeg C:(windows partisjonen), men noen filer kunne ikke bli partisjonert.

 

Får fremdeles samme feilmelding når jeg skal optimalisere med Bootvis.

Noen som har noen tips til hva some kan være galt??

Bootvis har fungert for en tid tilbake(ca. 1år).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å oppdater til den nyeste versjonen. Kanskje det er en bug i den versjonen du har. Jeg har versjon 1.2.36.0 og den har jeg aldri hatt noen problemer med. Vet ikke om det er den nyeste jeg...har hatt den en stund!

Skrevet

Av en eller annen grunn så har Microsoft fjernet den siste versjonen fra deres nettsted, men det er vell ikke lenge til den er tilgjengelig igjen. Får prøve på nytt da.

Skrevet

Jeg prøvde 1.3.37.0 i går og da fikk jeg bare en feilmelding når jeg skulle prøve å starte det. Så jeg har gått tilbake til min gamle 1.2.36.0 som funker til enhver tid.

Skrevet

Fremdeles samme feil :roll:

Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp.

Kan det være at schedule service er slått av?? hvor sjekker jeg dette??

Skrevet

Jeg kunne jo ha maila deg min 1.2.36.0 som er på 328 kB. Send en PM med mailen din hvis du ikke har lyst til å dele den med andre.

Skrevet

Microsoft har "fjernet" bootvis på microsoft.com

 

Denne har vært "temporarily unavailable" ganske lenge, fra 23. juli virker det som. Mao det kan virke som MS har fjernet den med vilje. Aner ikke hvorfor.

Skrevet

Jeg vet den er fjernet, men jeg har prøvd den versjonen som de har fjernet, den versjonen som var før + en annen uten hell :evil:

Skrevet

Virket ikke 1.2.36.0 som jeg sendte deg heller? Hva kommer som feilmelding?

 

Du kunne jo eventuelt sendt en mail til microsoft og spurt hva du måtte gjøre for å få det til å virke!

Skrevet
Virket ikke 1.2.36.0 som jeg sendte deg heller? Hva kommer som feilmelding?

Det samme som tidligere.

Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp.

Skrevet

Jeg fant dette etter et raskt søk på google:

 

--------

Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup:

 

"Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually"

--------

 

Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet.

Skrevet
Jeg fant dette etter et raskt søk på google:  

 

--------  

Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup:  

 

"Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually"  

--------  

 

Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet.

 

Nå har jeg satt dem til automatisk start, håper dette helper.

Takk!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...