Gå til innhold

Sykepleierstudiet


YaegeR

Anbefalte innlegg

Vurderer å starte på dette til høsten, er det store regionale forskjeller på de forskjellige skolene? finnes det noen som er langt bedre en andre? Feks er vernepleierskolen på Hint langt bedre en på Hist.

 

Er det et vanskelig studie? Jeg har gått historie og religionsvitenskap på NTNU, men funnet ut at jeg er MØKK lei av tanken på å bli lærer, og vil heller jobbe i helsevesenet.

Er desverre snart blit 30, og regner med at jeg da havner sammen med veldig mange 19åringer rett fra vgs på sykepleierstudiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det et vanskelig studie? Jeg har gått historie og religionsvitenskap på NTNU, men funnet ut at jeg er MØKK lei av tanken på å bli lærer, og vil heller jobbe i helsevesenet.

Er desverre snart blit 30, og regner med at jeg da havner sammen med veldig mange 19åringer rett fra vgs på sykepleierstudiet.

 

Er studiet vanskelig? Vel, det kommer ann på hvilke interesser du har, forkunnskaper og evne til å lære innen de ulike emene. Medisin vil være et lettere fag for en som liker kjemi, fysikk etc, mens medisinstudenten ville strøket i pedagogikk (som jeg synes er lett).

 

Det er forskjeller på skolene ja, noen bedre enn andre. Vet at HiB har en overall god helseutdanning(og studentmiljø).

 

Med mindre du skal jobbe på eksklusive plasser spiller det liten rolle hvor du tar utdanningen din, så lenge du blir kvalifisert sykepleier vil du alltid få jobb.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg anbefaler høgskole framfor universitet! da slipper du ex.phil, et utrolig tåpelig fag som ikke har noe med sykepleierutdanningen å gjøre. stjeler bare tid som kunne blitt brukt på å lære mer anatomi. har hørt bergen er bra på sykepleierutdanningen, og diakonhjemmet i oslo. UIS har godt samarbeid med SUS, god praksis er kjempe viktig. men jeg vil også tro at fordelen med å studere ved en høgskole på et mindre sted er at da får man bedre oppfølging fra foreleserer og veiledere.

 

uansett, lykke til! stå på, selv om du til tider kan bli dritt lei av å jobbe gratis. men det er en veldig fin utdanning å ha i bunn, og mulighetene er mange!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...