Gå til innhold

Skjerm fra en bærbar på en stasjonær?


Rolfo

Anbefalte innlegg

Oki, her kommer tidenes mekkespørsmål. Jeg har en defekt bærbar med en skjerm som fungerer utmerket. Noen som har peil på hvordan man kan koble denne skjermen til en stasjonær? Maskinen er forøvrig en Dell Latitude CPi. Det greieste hadde vært om noen hadde et koblingsskjema for slike skjermer liggende å slenge...

 

---

El Rolfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. er egentlig ikke sikker på om det er så enkelt....

er litt redd for at, om du skal få det til, så må du i alle fall plukke ut en del deler, som ikke ligger i selve skjermen...

fordi, jeg tror det signalet som sendes fra hk til TFT'n ikke er det samme som det som sendes fra skjermkortet til en crt.. (vanlig "stor,stygg,feit skjerm)

 

menmen... du ble sikkert ikke så mye klokere... men jeg tror dette vil kreve en del kompetanse... en del flaks... og... tålmodighet... :9

 

tror ikke det er 100% umulig...

men vet ikke hvor mulig det er.,.. høres litt vanskelig ut egentlig...

Lenke til kommentar

Utifra hva jeg har sett på bærbare er at de har en flat tynn og bøyelig kabel ligende greie med ledninger igjennom. Å konvertere disse om til å en DVI eller en VGA kontakt ser nesten umulig ut.

 

Er du super flink i elektro og kan lese koblings skjemaer som en bok så er det vel håp, men du bør vel nesten få tak i en vanlig defekt LCD skjerm og ta deler fra den.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Ikke tidenes mekkeoppgave, men ganske så interessant og omfattende. Har selv lekt med denne tanken, men LCD skjermen jeg har liggende finner jeg ikke noe datablad på så derfor har jeg latt det prosjektet ligge intil videre. Tenkte mest å se DVD i senga med den :wink:

 

Hadde en Compaq en gang, og den hadde en Sharp-LCD som jeg fant datblader på, men ville ikke begynne å eksprimetere med en PC som fungerte...

 

Men Sharp-skjerme er som sagt fine da det er lett å oppdrive datablader på dem. Dette bør være første skritt.

 

Fant en link i farta som viser et skjema over interfacet, VGA til LCD;

 

http://home1.gte.net/bs/sharp2.html

 

Lykke til, og håper du poster resultatet om du får dette til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...