Gå til innhold

ikt service fag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikt faget: 1 bruker og drift støtte. 2 drift og vedlikehold 3 virksomhet støtte og en Proskjet til fordypning.

 

Jeg gikk på IKT i fjor. Det var ganske gøy, lærte heletiden noe nytt, du har mange muligheter inne ikt. Det er et fagområde som vokser stadig.

 

jeg viste ikke noe om ikt før jeg begynte, og avsluttet skolen med 5 i snitt.

 

vi lærte å kode HJEMMESIDE, lærte om servere 2003,2008 og utplasseringen var gøy, der fikk vi jobbe som en ikt-konsulent.

 

jeg foreslår at det er det beste å satse på vg2 :thumbup:

 

( Kan du IKT blir du heller ikke arbeidsledig)"Etter min mening"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikt faget: 1 bruker og drift støtte. 2 drift og vedlikehold 3 virksomhet støtte og en Proskjet til fordypning.

 

Jeg gikk på IKT i fjor. Det var ganske gøy, lærte heletiden noe nytt, du har mange muligheter inne ikt. Det er et fagområde som vokser stadig.

 

jeg viste ikke noe om ikt før jeg begynte, og avsluttet skolen med 5 i snitt.

 

vi lærte å kode HJEMMESIDE, lærte om servere 2003,2008 og utplasseringen var gøy, der fikk vi jobbe som en ikt-konsulent.

 

jeg foreslår at det er det beste å satse på vg2 :thumbup:

 

( Kan du IKT blir du heller ikke arbeidsledig)"Etter min mening"

det er noe jeg ikke forstår, er ikt og ikt service fag det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg gikk på IKT var læreren av den typen som gjør at du lærer så mye du selv vil lære. Det vil si at hvis du greier å lære selv, kan linja være grei, ellers er den ikke like god å forholde seg til.

 

Læreren våres hadde selv skrevet en elektronisk bok, og innen jul var alt vi gjorde å skrive lange rapporter på harddisker, CPU og RAM. Etter jul fikk vi en switch, TP-kabler og en server hver. Det vi gjorde da var at vi fikk tidligere eksamener fra IKT-driftfag og skulle skrive enda lengre rapporter.

 

På andre skoler har jeg hørt om at de kodet nettsider og litt av hvert, men i klassen jeg gikk ble det til at nesten alle spilte CS og noen få lærte noe. Føler at året var bortkastet sett i bortfra det at jeg etter det kunne gå i lære..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Da jeg gikk på IKT var læreren av den typen som gjør at du lærer så mye du selv vil lære. Det vil si at hvis du greier å lære selv, kan linja være grei, ellers er den ikke like god å forholde seg til.

 

Læreren våres hadde selv skrevet en elektronisk bok, og innen jul var alt vi gjorde å skrive lange rapporter på harddisker, CPU og RAM. Etter jul fikk vi en switch, TP-kabler og en server hver. Det vi gjorde da var at vi fikk tidligere eksamener fra IKT-driftfag og skulle skrive enda lengre rapporter.

 

På andre skoler har jeg hørt om at de kodet nettsider og litt av hvert, men i klassen jeg gikk ble det til at nesten alle spilte CS og noen få lærte noe. Føler at året var bortkastet sett i bortfra det at jeg etter det kunne gå i lære..

 

IKT-servicefag er som sagt ikke den vanskligste linjen. Orker du å gjøre det du faktisk skal, klarer en lett å få 5 i snitt. Jeg gikk ut med 5'er i alle IKT-fagene og 5 på eksamen. Vi hadde en veldig god lærer, som egentlig var utdannet innen programmering.. Så vi holdt på me alt fra servere, photoshop, flash, nettverk, kodet nettsider, programerte og lagde vår egen kalkulator (ikke alle som fikk til denne, inkludert meg selv), hardware osv. Tror alt handler om hvor heldig du er med lærere og skolen :)

Lenke til kommentar

Lærere har alt å si ja. Gikk selv IKT-servicefag og lærerne var så som så. Noen viste hva de snakket om, andre ikke. Selv lærte jeg ikke så mye på det året, mest fordi jeg kunne det meste fra før. En kompis som gikk på en annen linje hadde bl.a en lærer som ville koble til et skjermkort med en sata-kabel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gikk selv IKT-Servicefaget. Enig som mange sier at det har utrolig mye og si hvem som er lærer. Lærte heldigvis en god del ting siden pensumet var lagt opp ganske bra. Har gått 2 år i lære på samme skolen. jeg er nå IKT-Ansvarlig +lærer i nettverk og et par andre ting :) Grei erfaring, en liten utfordring synes nå jeg.

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...