Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Info om batterier og kobling


leifi123

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål når det kommer til batterier som jeg ikke klarer å finne svar på :p

1) Hva er egentlig forskjellen på gele og AGM batteri? (Pris, sikkerhet, bruksområde osv)

2) Hvis man skal ha tre batterier i en bil, 2 til anlegg og en til start. hvor nødvendig mer det med skille rele? Og hvis alle batteriene er nye, har det da mye å si om de ikke er like?

3) Hvilket av disse batteriene er best, eller er det liten forskjell?

- Odyssey 2150S

- Ground Zero GZBP 12.5000

- Stinger SPP2150

4) Hvordan skal man paralellkoble batteriene i forhold til hverandre med tanke på lading?

Skal alt som er - rett i karosseriet, og alle + kobles sammen, eller bør man bare ha - fra et av batteriene til karosseriet og koble de andre på dette batteriet?

 

Noen mer spesiefikke spørsmål:

1) Har en Chervrolet Starcraft, som originalt skal ha to batterier pga tungstartet, men ville et av disse holdt? evt hvilket er best?

- Ground Zero GZBP 12.2500

- Odyssey PC1700T

- Stinger SPV69

2) Hvordan størrelse må batteriet som skal være foran i en Starcraft være? (Som er grunne til at jeg ikke har lagt inne mindre batterier her enn de som er linket til over)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 3stk av GZ batteriet, det er bra saker, og de skal som du sier kobles i paralell, og ikke i serie. Skillerelè er ikke så viktig hvis du IKKE skal spille noe særlig uten motoren i gang. Spiller du mye uten motor i gang, så bør du ha et skillerelè.

Vet ikke om jeg fikk det med i teksten, men har ikke plass til et så stort batteri foran i motorrommet ;)

Og vi skal for det meste spille når bilen går ja, men det hadde vært kjipt om vi ikke fikk starta den en dag pga flatt batteri.. :p

Takker for svar!

Tar gjerne imot litt info om hva som er forskjellen på AGM og gele batteri og! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...