Gå til innhold

Nødvendig med antenneforsterker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har Canal digital i leiligheten. Driver å pusser opp for tiden og har lagt flere tv punkter.

Orginalt så var det 2 punkter med 1 vanlig splitter på loftet.

Jeg har satt opp en 3 nye punkter så vi er totalt oppe i 5 (stjerne). Pr. nå så har jeg både internett og tv signaler uten å ha satt opp en forsterker, men bør jeg fortsatt sette opp en? Gir det meg noen fordeler?

Har kjøpt en Aktiv Retur forsterker, men vil gjerne returnere den om den ikke ha noen hensikt i det hele tatt.....

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Du nevner ingenting om hvor mye signal du har inn eller hvor mye husforsterkeren forsterker. Stort sett har man nok signal til 2 kontakter. Hvis du har et kabelmodem fra CDK kan du logge deg inn på 192.168.100.1 og se hva som står der. Så kan jeg fortelle deg hva du trenger for å komme i havn. I tillegg kan du fortelle meg hvilke kontakter du har montert og hvilke termineringer du har brukt på fordeleren. Husk endemotstand, ellers lager du refleksjoner.

De vanligste termineringene for koaks er "twist on", crimp og kompresjonskonnektor. De to førstnevnte er ikke verd pengene de koster, og det er ikke mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...