fjantasjell Skrevet 22. november 2011 Skrevet 22. november 2011 Hallo! Jeg har særemne på skole, og skal ha om norsk pop/rock lyrikk. Jeg skal da ta for meg ulike sangtekster som har provosert norsk samfunn og gjerne blitt ulovliggjort. noen eksempler jeg har er "Ute til Lunch" av Lars Kilevold, "Fru Johnsen" av inger lise rypdal, og "Kem skjøt siv jensen" av lars vaular Men jeg trenger mer, gjerne noe norsk blackmetal som provoserer, men alle forslag takker jeg meget for! :-)
Tremolo Skrevet 22. november 2011 Skrevet 22. november 2011 Vesle Hoa av Torbjørn Egner, det er dog i ettertid at den er blitt så provoserende. Etter at det ble tabu å si neger.
Vowels Skrevet 22. november 2011 Skrevet 22. november 2011 «Nei Nei Nei» skrev seg inn på den lange listen av norskspråklige sanger som ble for sterk kost for NRK, og følgelig sensurert. Antakelig skjedde dette på grunn av følgende setning: «Fins det noe styggere enn kongebarna». http://www.rockipedia.no/Vault.aspx?entity=39799 Fins det noe styggere enn kongebarna Er noen mer naive enn pønkefolka Fins det noe teitere enn AKP Nei, nei, nei Nei, nei, nei Fins det noe mindre enn kødden til Willoch Er noe mer bortkasta enn skolearbeid Fins det noe frommere enn livet ditt Nei, nei, nei Vi sier nei, nei, nei Vi sier nei, nei, nei Vi sier nei, nei, nei Vi sier nei, nei, nei, nei, nei Fins det noe kvalmere enn kristendommen Fins det noe vondere enn gulrotstuing Fin det noe kjedeligere enn værmeldinga Nei, nei, nei Vi sier nei, nei, nei Fins det noe verre enn familieselskaper Er noe mer perverst enn gamle damer med pudler Fins det noe band som er bedre enn Kjøtt Nei, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå