Murcs Skrevet 21. november 2011 Skrevet 21. november 2011 Hei Skal opp i RLE i morgen som privatist, da får jeg 30 min forberedelse. Har aldri hatt denne typen eksamenform før (har alltid hatt 2 dagers forberedelsestid). Hvordan oppgaver er det jeg kan forvente å få med 30 min forberedelsestid tid? Noen som har noen andre nyttige tips før RLE eksamen? Takk for alle svar.
Banankak1 Skrevet 21. november 2011 Skrevet 21. november 2011 Jeg hadde akkurat eksamen i religion og etikk. Jeg skulle sammenlikne menneskesyn og verdenssyn i buddhisme og i islamisme. Etter dette skulle greie ut om noen filosofer.
Magiii Skrevet 21. november 2011 Skrevet 21. november 2011 Hei Skal opp i RLE i morgen som privatist, da får jeg 30 min forberedelse. Har aldri hatt denne typen eksamenform før (har alltid hatt 2 dagers forberedelsestid). Hvordan oppgaver er det jeg kan forvente å få med 30 min forberedelsestid tid? Noen som har noen andre nyttige tips før RLE eksamen? Takk for alle svar. Du får sikkert tre oppgaver. Mener det er "standard" på disse RLE-eksamene. Hvorfor får du 30 min forberedelsestid og ikke 2 dager? Trodde 30 minutter hørte til den gamle reformen. Du får sikkert et par bilder som du må analysere; Bilde 1 <-- Fortell hvilken religion du knytter bildet til og hva bildet betyr rett og slett. Forklar hvorfor han henger der osv. Bilde 2 <-- Her er et annet bilde som er aktuelt. Hvem er hvem på bilde og forklar rett og slett hva det handler om. I tillegg må du nok greie ut om en eller annen religion. Her scorer du høyt om du sammenligner den med andre religioner.. likheter og ulikheter. Alle som kom opp i RLE for noen år tilbake - under den gamle reformen, med 30 minutters forberedelsestid - fikk nettopp dette. Et par bilder og fortelle om en gitt religion. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå