Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Aktiv dødshjelp

MKL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en drøfteprøve på torsdag og jeg har valgt temaet "aktiv dødshjelp". Hva er deres synspunkter rundt det? Argumenter for/imot? Kom gjerne med eksempler osv! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes flere argumenter. Kan nevne enkelte. Autonomiargumentet, ikke verdig liv-argumentet og smerteargumentet. Dette er de første jeg kommer på. Her kan du argumentere for og imot.

Skrevet

De får selv velge om de skal lide eller dø.

Det er det jeg hadde valgt om jeg hadde hatt en agresiv krefttype, ville heller dødd enn å lide i 10-11mnd.

Skrevet

Det er det jeg hadde valgt om jeg hadde hatt en agresiv krefttype, ville heller dødd enn å lide i 10-11mnd.

Jeg også, men hva med de som står deg nær? Hva med de som har ansvaret for å ta livet av deg? Er det ikke feil ovenfor de? Da ødelegger man jo ikke bare sitt eget liv, men deres også...

Skrevet

Jeg også, men hva med de som står deg nær? Hva med de som har ansvaret for å ta livet av deg? Er det ikke feil ovenfor de? Da ødelegger man jo ikke bare sitt eget liv, men deres også...

Er det bedre at dine nærmeste ser at du lider deg motvillig igjennom en cellegiftkur, enn at du får slippe? Jeg hadde uten problemer skrevet under på et papir som medførte at noen som selv ønsket det, fikk innfridd ønsket om å dø.

Skrevet

Er det bedre at dine nærmeste ser at du lider deg motvillig igjennom en cellegiftkur, enn at du får slippe? Jeg hadde uten problemer skrevet under på et papir som medførte at noen som selv ønsket det, fikk innfridd ønsket om å dø.

Sant! :)

Skrevet (endret)

Tror du ville fått flere argumenter og svar på politikkforumet.

Etter min mening er det ikke opp til stortingspolitikere å avgjøre om ens eget liv er verdt å leve eller ikke. Gitt at det er en persons eget ønske å dø, så burde det også være lov for andre å hjelpe vedkommende med utførelsen av dette.

Endret av KEBABavSVIN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...