Gå til innhold

Office 2010 fra Microsoft Store - MVA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden hjalp jeg en bekjent med å sette opp sin nye PC. Han ville ha Office-pakken, så da gikk jeg til microsoftstore.no og observerte først at Home and Business kostet kr 2099,-, men etter å ha klikket meg videre var prisen plutselig kr 1.680,- Jeg gjennomførte kjøpet, lastet ned pakken og installerte den uten problemer. I nettbanken ser jeg også at kredittkortet mitt ble belastet for kr 1.680, slik som det også står på kvitteringen.

Nå vil jeg ha den samme pakken selv, men nå er prisen kr 2.099,- uansett hvor jeg ser. Også i handlekurven blir summen kr 2.099,-. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men forskjellen mellom kr 2.099 og kr 1.680 er nesten nøyaktig det samme som MVA utgjør. Skjedde det en glipp i forrige uke som gjorde at MVA ikke ble lagt til, var det tilfeldigvis en kampanje el.l akkurat da, eller er det en annen forklaring?

En annen ting jeg lurer på, er dette med lisensen. For alle tre versjonene av Office 2010 koster det akkurat det samme om du velger "1 PC 1 Bruker", eller alternativet for 2 PCer (3 for Home and Student). Hvis disse koster det samme, hvorfor skal man da velge den for kun 1 PC?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...