hl2 Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 hei ! Eg har eit lite problem, eg skal gjøre om ein fargekode til tall i paint. feks. bgcolor="#5759FF" og den vil eg gjøre om til tall. Dei tala skal eg skrive inn i Red, green og blue i paint er det noen som vet om eit program som eg kan skrive inn "#5759ff" og gjøre det om til tal. noen som forstod det her?
Arve Systad Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Korfor bruke paint uansett? Det er omtrent NULL nytte i paint i denne kategorien (web design), med mindre du er vanvittig flink.
b-urn Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 det var jo et oppklarende svar er det noen som vet om eit program som eg kan skrive inn "#5759ff" og gjøre det om til tal. Jepp. Det er ikke så vanskelig. #5759FF => R=57h, G=59h, B=FFh (der h står for hex) Alt du trenger for å konvertere hex-verdiene til decimalverdier, er et hendig lite program kalt... *drumwhirls* ... kalkulator. Fyr i gang windows-kalkulator programmet, hvis programmet er i standard-modus velg scientific/vitenskapelig (fra menyen vis/view). Resten greier du selv.. right?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå