Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med FPS som i går gikk helt fint


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk min kopi av Skyrim i går, og installerte det med en gang. Jeg begynte å spille så snart det var klart og ble overrasket (og veldig fornøyd) over at det kjørte helt greit på PCen min (en Acer 4820TG). Når jeg stod opp ved middagstider i dag etter en lang natt(kan du tenke deg hvorfor natten ble lang?) og skrudde på spillet ble jeg skuffet når spillet ikke lenger var spillbart på grunn av lav FPS. Det var ikke EKSTREMT lav fps, men spillet lagget nok til at det var VELDIG plagsomt, og det var umulig å treffe noe som helst fordi musa hang etter(noen ganger ble heller ikke museklikk registrert.

 

Jeg har opplevd dette flere ganger tidligere, og har ikke klart å fikse det (Skjedde med Fable 3, Divinity 2, the witcher m.m). Siden det nå skjedde med et spill jeg har gledet meg til i ÅREVIS fikk jeg nok. Derfor har jeg kommet hit for å sladre til dere.

 

Har dere noen som helst peiling på hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyrim er dårlig optimalisert for PC(utnytter ikke skjermkortet, hovedsaklig), men det er jo uansett rart at det gikk fint igår.

 

Du har ikke aktivert noen strømsparingsmodus? Prøv å aktiver høy ytelse, enten i kontrollpanel under strømalternativer eller i Acers egen programvare. Det kan forsåvidt også være et tegn på overoppheting så du kan jo laste ned HW-monitor el. for å se etter.

Lenke til kommentar

Ingen strømsparing og høy ytelse allerede aktivert :p

Overoppheting kan nok være problemet, men da har det vært det i et halvt år. Så jeg synes fortsatt det er rart at det virket første gang.

Tror dere det ville hjelpe å sette inn en SSD i PCen? Har lyst til å prøve, men har på følelsen at det bare vil hjelpe med loade-tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...