Gå til innhold

Problemer med internettilgang med kabel - funker trådløst


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter hos mine svigers som angivelig "plutselig" har fått problemer med internet tilkoblingen.

Trådløst funker fint, men med kabel går det hele i stå.

 

Har prøvd å koble til min egen laptop - får ved ipconfig/all bare en ip adresse på 0.0.0.0 (eller 169.x.x.x)

 

Med husets laptop veklser "local area lan connection" mellom "A network cable is unplugged" og "acquiring network adress" ca 5 sekunder på hver melding i evig loop.

 

Win XP på begge maskiner.

 

Siden det ikke funker på noen av laptopene jeg har prøvd å koble til regner jeg med at det er et problem med routeren, men vet ikke helt hva det kan være. Vet ikke om DHCP "plutselig" slutter å fungere med kabel men fungerer fortsatt trådløst...

 

Har desverre ikke passordet til routeren (har prøvd admin, 1234, adminitrator etc) så regner ikke med å kunne koble meg til uten å resette routeren. Siden dette er en router med IP telefon har jeg ikke tatt sjangsen på dette siden telefon forbindelsen fungerer og jeg ikke har lyst til å være den gjøt at det ikke fungerer lenger...

 

Noen andre innspill før jeg eventuelt må resette routeren? (har allerede testet med annen kabel samt de andre portene i routern)

 

mvh

t

Endret av temuhin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...