Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe HTC Sensation XL eller HTC Sensation XE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal gå til anskaffelse av ny mobil snart og valget står mellom HTC Sensation XL og HTC Sensation XE. som skal ta over for min HTC Desire Z

 

Og vil gjerne høre deres meninger om fordeler og ulemper med de 2 telefonene.

 

 

- Datafriken

 

Har vurdert begge disse telefonene selv, og personlig havnet jeg på XE. Men, jeg valgte heller å roote min Desire HD, og legge inn custom rom, så nå har jeg bestemt meg for å vente til neste generasjon telefoner, med Tegra 3.

Men lykke til med valget. Er hastighet det du setter høyest, blir det XE. Er oppløsning på skjerm det du setter høyest, blir det også XE. Er det størrelsen på skjermen, ja da går du for XL. Uansett, så er det to gode telefoner, så du kommer uansett ikke til å bomme.

Lenke til kommentar

Jeg ville også gått for XL.

 

Enesten fordelen til XE av de testene jeg har lest er:

- bedre prosessorkraft

- støtte for minnekort

- bedre oppløsning

 

Ser man vekk fra de tre, er de fleste enige om at XL er ett bedre valg.

De tre punktene er da ganske viktige. Hva som er så mye bedre med XL annet enn litt større skjerm? Skjermen som er på hele 4,7", men med bare 800x480 virker ikke akkurat imponerende.

Lenke til kommentar

Jeg ville også gått for XL.

 

Enesten fordelen til XE av de testene jeg har lest er:

- bedre prosessorkraft

- støtte for minnekort

- bedre oppløsning

 

Ser man vekk fra de tre, er de fleste enige om at XL er ett bedre valg.

 

Spiller ikke så mye rolle de fordelene der fordi så er tlf bedre enn den jeg har i dag som bare har 800mhz prosessor og få 1,5ghz er jo nesten dobbelt så mye, eneste ulempen er at XE har full hd i video opptak og Xl bare 720p :/

Lenke til kommentar

XE støtter også flere video formater enn XL, 4,3 er jo over en halv tomme større enn det jeg har i dag.

Enda en grunn til å velge XE da. Eneste fordelen med XL er størrelsen på skjermen, men da kan du like godt velge Samsung Galaxy Nexus eller Note for den slags skyld som er mye bedre telefoner i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...