Gå til innhold

Kjøpe Smarttelefon fra Tyskland?


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe meg en ny telefon, HTC Wildfire S.

 

Har lett på priser, og kommet fram til at den billigste er å finne på "MyTrendyPhone", en nettside jeg har handlet på før og har god erfaring med.

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-wildfire-s-50001p.html

 

Prisen her ligger på noe over 1500 -, (1900 -, hos Lefdal), men det står at telefonen er fra tyskland, noe som ikke kan garantere norsk språk?. Ellers ser spesifikasjonene identiske ut til det den ofisielle siden til HTC sier, så tror ikke det er noe piratkopi.

 

Mine spørsmål er da:

 

Går det ikke an å laste ned en ny firmware med norsk ordliste /språk?

 

og

 

(Har hørt rykter om at man kan/må registere telefonen.?), vil da det at den er kjøpt i tyskland gjøre det vansklig for meg her i Norge?

 

Alt i alt ser det bare ut som jeg kan spare noen hundrelapper på å kjøpe den fra tyskland?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det varierer imellom telefonmodellene hvilke språk som er installert.

Jeg har prøvd å google det litt for deg, men det viser seg vanskelig å finne ut av. Det letteste er nok å spørre på et internasjonalt eller tysk android-forum, om noen kan sjekke hvilke språk de har tilgjengelige på sin wildfire s.

 

Personlig kommer jeg sannsynligvis til å bestille galaxy nexus fra tyskland, men det er fordi jeg er fornøyd så lenge den har engelsk språk, og jeg kan installere swiftkey x eller hvilket som helst keyboard som støtter norsk ordliste :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lurer på om jeg også skal bestille fra Tyskland. Men lurer litt på om den kan brukes i Norge. Fant 32GB varianten, men det er jo LTE. Er det fallback til GSM, Edge og 3g slik at telefonen kan brukes i Norge?

 

Jeg tror det varierer imellom telefonmodellene hvilke språk som er installert.

Jeg har prøvd å google det litt for deg, men det viser seg vanskelig å finne ut av. Det letteste er nok å spørre på et internasjonalt eller tysk android-forum, om noen kan sjekke hvilke språk de har tilgjengelige på sin wildfire s.

 

Personlig kommer jeg sannsynligvis til å bestille galaxy nexus fra tyskland, men det er fordi jeg er fornøyd så lenge den har engelsk språk, og jeg kan installere swiftkey x eller hvilket som helst keyboard som støtter norsk ordliste :)

Swiftkey støtter ikke Galaxy Nexus.. ikke kommer dem til å gjøre det med det første heller (I følge forumet dems)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...