Gå til innhold

Tror kaninen er syk. Trenger hjelp umiddelbart!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer veldig på om jeg kan ha en syk kanin. Hun er omtrent to og et halvt år og bor for tiden inne. Særlig på grunn av endret adferd har jeg fått denne mistanken. Vanligvis er hun litt vill, nysgjerrig og kommer hoppende, men hun har i hele dag sittet eller ligget helt rolig. I tillegg har pusten vært litt tungpustende eller det kommer et lite pip eller sus på inn eller utspust (et veldig kort pipende lyd). De siste fem timene har hun ikke vært på do, drukket svært lite og det ser heller ikke ut som om hun har spist noe særlig. Jeg er veldig bekymret for henne, siden det virker som om de fleste sykdommer fører til død. Noen som kan hjelpe meg, fortelle hva dette er og hva jeg kan gjøre?

 

Mvh

Pusa24Girl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist :(

 

Håper bare folk forer kaninene sine riktig. I dag får man kjøpt kornprodukter av all mulige slag (med bilde av kanin på pakken) som ødelegger kaniner og ødelegger livslengden. Det er desverre ikke mange som er klar over hva de gir kaninen sin å spise.

 

Gress/høy og vanlige pellets kjøpt på felleskjøpet (grønn pose), og vann er perfekt kosthold. Kaninen skal kun ha ca. en jentehand pellets, og man gir pellets om kvelden før man legger seg. Gi gjerne noen få tynne skiver eple, gulrot eller pære (IKKE FOR MYE, og ikke hver dag). En sjelden gang kan man dele opp en sviske eller rosin og gi den sammen i kveldsskålen. Aldri gi for mye sviske, rosiner, eller annen frukt!

 

Urter som sitronmelisse og kruspersille får du kjøpt på alle butikker, og man kan gi rikelig med urter til kaniner. De elsker det :)

 

Høy skal kaniner ha tilgjengelig hele tiden, samme med vann!

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...