Gå til innhold

USB-lydkort for å splitte lydsignal


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en kompis som fikk til å isolere all lyd under 120Hz og føre det videre i en annen linje til en bassforsterker, av mangel på kraftig sub. Jeg har prøvd på det samme, men har ikke peiling på hvor jeg skal begynne.

 

Har et steinberg CI2+ lydkort, men vet ikke hvordan jeg skal få til dette. Som sagt, jeg vet at dette er mulig så ikke si at det ikke går. Jeg er desperat etter litt mer guff i og med at jeg bare har to pinglete høyttalere, og ingen sub.. Men har en bassforsterker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Klarer ikke å la være å undres: Hva skal du med den bassforsterkeren (og evt delefilter) hvis du ikke har basshøyttaler? :D

 

bass-amp? rette ordet?

 

Sikkert!

 

Men jeg har fortsatt samme spørsmål som over.

Bassforsterker er nok helt greit, men bare til basshøyttaler :yes:

Lenke til kommentar

Heisann,

Klarer ikke å la være å undres: Hva skal du med den bassforsterkeren (og evt delefilter) hvis du ikke har basshøyttaler? :D

 

bass-amp? rette ordet?

 

Sikkert!

 

Men jeg har fortsatt samme spørsmål som over.

Bassforsterker er nok helt greit, men bare til basshøyttaler :yes:

 

Skjønner ikke hva du mener jeg :p

Lenke til kommentar

har to pinglete høyttalere, og ingen sub.. Men har en bassforsterker

 

Heisann,

Klarer ikke å la være å undres: Hva skal du med den bassforsterkeren (og evt delefilter) hvis du ikke har basshøyttaler? :D

 

Mitt lille poeng er bare knyttet til dine 'pinglete høyttalere' og 'bassforsterker':

Hvis det er slik at høyttalerne sliter med å gjengi lyd med frekvenser fra 120Hz og nedover, så er det ikke noen god løsning å forsterke denne delen av signalet ytterligere med en egen bassforsterker. Høyttalerne klare jo uansett ikke jobben!

Invester heller i bedre (sub) høyttalere :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har to pinglete høyttalere, og ingen sub.. Men har en bassforsterker

 

Heisann,

Klarer ikke å la være å undres: Hva skal du med den bassforsterkeren (og evt delefilter) hvis du ikke har basshøyttaler? :D

 

Mitt lille poeng er bare knyttet til dine 'pinglete høyttalere' og 'bassforsterker':

Hvis det er slik at høyttalerne sliter med å gjengi lyd med frekvenser fra 120Hz og nedover, så er det ikke noen god løsning å forsterke denne delen av signalet ytterligere med en egen bassforsterker. Høyttalerne klare jo uansett ikke jobben!

Invester heller i bedre (sub) høyttalere :yes:

 

Med bassforsterker mener jeg en bass-amp til bass-gitar. Altså med et element som kan fungere som en basshøyttaler. ;) Skjønte hva du mente nå, skjønte du hva jeg mente?

Lenke til kommentar

Det der funker nok kun med noen lydkort, tror ikke det går med ditt.

 

 

Lydkortet ditt har jo kun ett stereopar ut, så du er litt short på utganger

Kanskje du kan bruke headphones-ut

Hvis du på en eller annen måte kan få lagt et low pass - filter kun på headphones ut er du i mål, men ser ikke hvordan det skal gå an på ditt lydkort

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der funker nok kun med noen lydkort, tror ikke det går med ditt.

 

 

Lydkortet ditt har jo kun ett stereopar ut, så du er litt short på utganger

Kanskje du kan bruke headphones-ut

Hvis du på en eller annen måte kan få lagt et low pass - filter kun på headphones ut er du i mål, men ser ikke hvordan det skal gå an på ditt lydkort

 

Men med et delefilter kan dette vel gå? uten noen form for software, eller eksernt lydkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...