Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bytte nettverket, Airport extreme eller DIR-855?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bytte ut en 7 år gammel router. Jeg har en gammel router som står først i rekken og deretter har jeg koblet til en Apple airport extreme.

 

Prøbleme mitt er at nettverket begynner å bli tregt pga den gamle routern og derfor må jeg kjøpe en ny.

 

Så jeg har tenkt å kjøpe en DIR-855 eller en airport extreme til å bytte ut med den gamle routern.

 

Jeg tenker at DIR-855 er my bedre og nyere enn airporten extremen, men at to airport extreme snakker bedre sammen enn en DIR-855 og en airport extreme. hva tenker dere og hva bør jeg kjøp?

 

takker for svar ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm.. for det første så skal man ikke kjøre 2 routere etter hverandre på samme subnett, men du bruker kanskje den ene som repeater for å utvide det trådløse signalet??

Airport extremen står i noe som heter bro-modus så den sender ikke ut egne signaler men den sender ut de signalene som kommer inn

Lenke til kommentar

Da er den en repeater og det er helt greit.

 

Men er den satt opp som repeater for å utvide nettet, eller har du bare satt den opp fordi du ikke vet hvorfor?

Jeg fikk ikke noe nett når jeg bare koblet den rett i, så gikk jeg inn på innstillingen til airporten og der kom det opp forslag om å sette den i bro-modus, noe den fant ut selv.

Lenke til kommentar

Du er tung å få informasjon ut av. Du fikk ikke nett når du koblet den rett i hva?? D-Linken?? Modemet??

Jeg fikk ikke signal når jeg tok en kabel fra den gamle routeren til airporten, så derfor kom airporten med et forslag om å sett airporten i bro-modus og da fikk jeg signal. men problemet er at jeg skal bytte den gamle routeren siden den begynner å bli treg med en ny, så lurer jeg på om jeg bør kjøpe en airport til eller en DIR-855

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...