Gå til innhold

wtf lissom... :/


Rea|NeoN

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, men fant ut dette må være det mest passende emne.

 

Jeg bygde sammen en pc med P4 ddr-ram osv i jul. I fra dag en så har jeg lissom fått en reboot uten videre. Altså ikke uten videre, for når det skjer så er det når jeg enten jeg starter et spill eller legger det ned og titter på IRC og tar det opp igjen. Så blir bildet bare svart og den rebooter. Dette var igrunn ikke så irriterende for det skjedde max en gang i måneden.

 

Men for to uker siden kjøpte jeg meg et lydkort(noe creative sjafs til 600 spenn), men etter at jeg satte inn det og tok det i bruk har har det samme "reboot" problemet kommet 1 til 2 ganger vær dag. Og denne gangen med en-tiendels sekund blåskjerm og reboot + en forjævli gnisende låt i headset viss musikk eller noe lyd er i gang.

 

Siden det ofte er samtidig er sammen med at jeg har inet oppe og jeg har pci ISDN kort, lurer jeg på om det har noe med at MB ikke får tilstreklig med spenning eller noe i den duren så den bare rebotter pga det, jeg veit erlig talt ikke hvor jeg skal starte(!). Noen som har noen ideer?

 

mvh.

Simen Gjerdrum

 

btw. jeg har en 500watts strømforsyning.

 

EDIT: Jeg har formatert et dusin ganger så det er ikke os.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka OS bruker du?

Når den klikke etter du har lagt ned et spil for så å gjenopprette det virker det som om det KAN være driverene til skjermkortet.

 

Hadde nesten samme problemet me at det blei blå skjerm å det kom opp masse tall og den reboota.

 

Eg instalerte nye drivere til skjermkortet.

Men hoss deg virker det som om noe aent er gale.

Lenke til kommentar

hva slags power supply har du? hvor mye watt gir den? hvis du har tilkoblet mye ekstra utstyr i tillegg til alle de kortene du har inne i pc'en din så kan det være lurt å sjekke ut dette..

 

reboots/ustabilitet som du prater om kan være et produkt av for lite strøm- evt for ujevn strøm.

 

dersom du har mange kort i pc'en + mange tilkoblet enheter printere/scannere osv. alt som bruker strøm (via usb) så kan detet skje faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...