Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill skurrer, minimerer seg og/eller virker ikke.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bygde for litt siden en ny data, alt fungerer perfekt - unntagen spill.

 

Når jeg spiller ett spill hakker det ikke, men ...uuh, når jeg ser på noe henger det igjen på skjermen mens jeg går videre/ser på noe annet, resulterende i at jeg egentlig bare ser det jeg så på for X-sekunder siden. når jeg spiller battlefield 3 minimerer spillet også og jeg kan ikke ta det opp igjen, må ty til ctrl-alt-delet, dette skjer cirka hvert 3 minutt når jeg spiller, ekstremt frustrerende.

 

Skjermkortet er oppdatert til nyeste driver via Nvidia sine hjemmesider senest igår, resten av specs følger under:

Intel i5 2500k

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

XFX BLACK EDITION 850W MODULAR PSU

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

Kingston Hyper-X 120GB SSD <- spillet er installert på den

 

Har ikke overklokka eller underklokka noe, ekstremt frustrende, noen forslag?

 

Edit:

Jeg har prøvd Rage, Battlefield 3, Civ.5, Left4Dead 2 og Portal 2 på dataen, alle kjøpt lovlig. Alle lastet ned via steam unntagen Battlefield som jeg kjøpte via Origin.

Endret av nanio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en ganske høy spike du hadde der i DPC, om den har noe å si vet jeg ikke.. men prøv å deaktivere enheter til den forsvinner, og prøv et spill da. Til sammenligning har jeg maks dpc på rundt 500 her, 200 i gjenomsnitt ca.

 

Kjører du usb til dac'en, eller spdif fra lydkortet/hovedkortet? Oppdater isåfall driverne til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...