kit32 Skrevet 28. oktober 2011 Skrevet 28. oktober 2011 jeg har brukt <div class> til å definere fordan jeg ønsker å sette opp disse punktene, men av en eller annen grunn så forskyver noe dette ned over på en del av disse <div class> som jeg har satt opp. jeg ønsker å bruke dette vis det er mulighet å kunne sette det opp sånn. under ser dere kodene jeg har brukt mal på oppsett .kjoretoy_info{ width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; } .navn {font-size: 14px; text-align: left; font-weight: bold; width:180px; float:left; margin:5px; } .navn_1 { font-size: 14px; text-align: left; font-weight: bold; width:340px; float: right; margin:5px; }
phenalor Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 jeg er litt usikker pa hva du mener, men det ser veldig ut som dette er en jobb for <table>?
agrimsrud Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) I datatabeller med kun to kolonner, hvor den ene er en fast verdi og den andre varierer, liker jeg å bruke <dl>. Det føles litt mer fornuftig. Prøv noe sånt som dette, så regner jeg med du skal unngå de store problemene fremover: CSS: body { background: #cc0605; color: #e7ebda; } dl { width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; font:bold 12px arial, helvetica, sans-serif; text-align: left; } dt { display:block; width: 182px; float: left; padding: 2px; margin: 5px; } dt:after { content:":"; } dd { display:block; width:340px; float: left; padding:2px; margin:5px; } HTML: <dl> <dt>Kallesignal / Bilummer</dt> <dd>Delta 51</dd> <dt>Typebil</dt> <dd>Mannskapsbil</dd> <dt>Regnr.</dt> <dd>RA 38024</dd> <dt>Fabrikkmerke</dt> <dd>Mercedes Benz</dd> <dt>Modell</dt> <dd>Atego 1528AF 4x4 </dd> <dt>Påbygg</dt> <dd>Egenes Branntekninkk AS</dd> <dt>Betegnelse</dt> <dd>Test</dd> <dt>Års modell</dt> <dd>2001</dd> <dt>Historikk</dt> <dd>5.8.1</dd> <dt>Vanntank</dt> <dd>2000</dd> <dt>Skumtank</dt> <dd>x</dd> <dt>Status</dt> <dd>x</dd> </dl> Endret 29. oktober 2011 av agrimsrud
kit32 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Takk. da fikk jeg lært noe nytt å bruke i programeringen av hjemmesidene. driver å prøver setter opp siden lik denne bare med html og css Tanken er å få bygget opp sidene lik denne her er den jeg knoter med hva jeg jobber med nå I datatabeller med kun to kolonner, hvor den ene er en fast verdi og den andre varierer, liker jeg å bruke <dl>. Det føles litt mer fornuftig. Prøv noe sånt som dette, så regner jeg med du skal unngå de store problemene fremover: CSS: body { background: #cc0605; color: #e7ebda; } dl { width:550px; height: 600px; margin:10px; float: right; font:bold 12px arial, helvetica, sans-serif; text-align: left; } dt { display:block; width: 182px; float: left; padding: 2px; margin: 5px; } dt:after { content:":"; } dd { display:block; width:340px; float: left; padding:2px; margin:5px; } HTML: <dl> <dt>Kallesignal / Bilummer</dt> <dd>Delta 51</dd> <dt>Typebil</dt> <dd>Mannskapsbil</dd> <dt>Regnr.</dt> <dd>RA 38024</dd> <dt>Fabrikkmerke</dt> <dd>Mercedes Benz</dd> <dt>Modell</dt> <dd>Atego 1528AF 4x4 </dd> <dt>Påbygg</dt> <dd>Egenes Branntekninkk AS</dd> <dt>Betegnelse</dt> <dd>Test</dd> <dt>Års modell</dt> <dd>2001</dd> <dt>Historikk</dt> <dd>5.8.1</dd> <dt>Vanntank</dt> <dd>2000</dd> <dt>Skumtank</dt> <dd>x</dd> <dt>Status</dt> <dd>x</dd> </dl> Endret 29. oktober 2011 av kit32
Occi Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 Hadde kanskje vært en idé å oppdatere siden litt? :\
kit32 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Skrevet 29. oktober 2011 Hadde kanskje vært en idé å oppdatere siden litt? :\ driver å jobber hele tiden for å forbedre sidene og informsjonen som ligger på denne adressen. men det er ikke mange måndene siden jeg gikk innfor å lære meg å bruke html og css bedre. men så kommer vel etter vært php og mysql. med de to siste ligge litt i tankene for meg selv å kunne ha en database som funger opptimal med å kunne ta ut informasjon siom jeg registrer i en database nå bruker jeg enkel Access. men jeg får ta tiden til hjelp nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå